بیکاری و عدم تمایل به مهارت آموزی جوانان دو مشکل عمده استان است

به گزارش هورنیوز – عبدالنبی سواعدی مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه با اشاره به هفته مهارت و شش مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: سال ۹۵ به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و سازمان فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبری چند برنامه اصلی را در نظر گرفته است.

وی افزود: طرح اجرایی توانمندسازی فقرا و محرومین به عنوان اولین برنامه اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین و توزیع برنامه استانی آن هم ابلاغ شده است ضمن آنکه سازمان فنی و حرفه ای هم عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان می باشد.

سواعدی تصریح کرد: توانمندسازی نیازمندان، اقشار آسیب پذیر و روستاییان از اولویت های ما است که به صورت مدون درحال اجرا است و امیدواریم در راستای اهداف دولت تدبیر و امید گام برداریم تا خدمتی مؤثر با استفاده از امکانات سازمانی انجام دهیم ضمن آنکه ارائه آموزش به ساکنان مناطق حاشیه نشین هم در تمام شهرستان ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در هر شهرستان یک دهستان به عنوان دهستان هدف انتخاب شد و برنامه اجرایی هم در آنها انجام می شود. در حوزه کوی علوی، کارون، ملاشیه و عین دو آموزش هایی در حد توان آغاز کرده ایم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار دیگر هدف ما است، گفت: برای توسعه مهارت آموزی معطوف به اشتغال نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه در سیستم های آموزشی خروجی بسیار بزرگی داریم، افزود: امکانات بخش دولتی محدود است و در هر شهرستان به طور خوشبینانه یک مرکز آموزشی داریم درحالی که فارغ التحصیلان دانشگاه، هنرستان و دبیرستان ها نیازمند مهارت آموزی دارند به همین جهت از بخش خصوصی برای توسعه مهارت آموزی دعوت می کنیم.

سواعدی عنوان کرد: در این مدت از ۴۴ سرمایه گذار با سازمان فنی و حرفه ای همکاری کردند به همین جهت شش مرداد امسال بجای افتتاح مراکز دولتی، ۴۴ آموزشگاه خصوصی افتتاح شد.

وی بحث توسعه را بسیار فراگیر دانست و خاطر نشان کرد: گام نخست توسعه را باید از نیروی انسانی آغاز کرد چراکه استان ما دارای منابع بی شمار مادی و انسانی است اما مشکل عمده آن است که مسیر توسعه انسانی به خوبی طی نمی شود از همین رو از بیکاری، فقر و معضلات اجتماعی رنج می بریم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: تا مادامی که یک فرد مهارتی را نیاموزد نمی تواند زندگی شرافتمندانه را آغاز کند و آموزش های فنی و حرفه ای باعث حفظ کرامت انسانی است چراکه منابع انسانی می توانند منابع مادی را در جهت رفاه بکار گیرند.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای منجر به بهبود معیشت، کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از هدررفت امکانات می شود پس باید همه کمک کنند تا این اتفاق به شایستگی برای استان بیفتد و خدارا شاکریم که دیدگاه مسئولان استانی به این آموزش ها مثبت است.

سواعدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: “آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد” و این تنها یک توصیه نیست بلکه یک امر برای همه مسئولان است که اگر به عنوان یک تکلیف آن را بدانیم پس همه باید به آن عمل کنند.

وی امر به مهارت آموزی و یادگیری در جامعه را یک امر به معروف دانست و گفت: بسیار سخت است که باوجود تأکید مسئولان نظام، علما و بزرگان بر ضرورت مهارت آموزی، نوجوانان و جوانان آن را فراموش کرده اند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان بیان کرد: قسمت های عمده ای از بخش های مهارت آموزی به دلیل عدم استقبال جوانان خالی است. در سال ۹۴ از ۱۵هزار فرصت شغلی در استان تنها ۴هزار و ۳۰۰هزار فرصت شغلی مورد استفاده قرار گرفت از همین رو عدم تمایل به مهارت آموزی در کنار بیکاری دو معضل اصلی استان هستند.

https://hoorkhabar.ir/612606کپی شد!
43
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • مرتضی با سلام در خصوص جواب مدیرکل فنی و حرفه ای: جوانان نیاز مالی دارند ،نه علاقه ،وقتی تو فشار مالی رفتند مجبور به هر کاری انجام میدهند.در نهایت میگم که ما خوزستانی ها اهل کار هستیم نه خواب ولی متاسفانه مدیر های ما ریسک پذیر و تجربه ندارند.و سلام
منتشر شده۱