تلاش مشترک سپاه، شهرداری و آبفا اهواز برای رفع محرومیت های ملاشیه

به گزارش هورنیوز ؛ نشست بررسی و حل مشکلات مناطق محروم اهواز به ویژه منطقه ملاشیه با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج)، سید خلف موسوی شهردار اهواز و غلامرضا براتی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز برگزار شد.

سردار شاهوارپور در ابتدای این نشست با تاکید بر ضرورت رفع محرومیت و مشکلات مردم، اظهار داشت: انقلاب الهی ما به رهبری حضرت امام و مجاهدت مقام معظم رهبری با هدف حمایت از مستضعفین به پیروزی رسید و امروز رسیدگی به وضعیت مردم محروم مهم ترین رسالت ماست.

photo_2016-06-30_16-06-38

فرمانده سپاه ولی عصر(عج)، از عزم جدی سپاه برای آغاز حرکت جهادی جهت محرومیت زدایی خبر داد و گفت: سپاه خود را در کنار مردم می داند و تا رفع کامل مشکلات این مناطق، تلاش های خود را متوقف نخواهد ساخت.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط شهرداری اهواز، خواستار توجه بیشتر به منطقه ملاشیه و رفع مشکل فاضلاب و عمران شهری این منطقه شد.

در ادامه این نشست، سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن تشکر از اهتمام و تلاش های مجموعه بسیج و سپاه برای خدمت رسانی به مناطق محروم شهر اهواز و شخص سردار شاهوارپور، آمادگی شهرداری اهواز را برای آسفالت خیابان های منطقه پس از ایجاد شبکه اصولی فاضلاب اعلام کرد و گفت: بر اساس توافقات این جلسه، شهرداری با جدیت و سرعت بیشتری احداث زمین های ورزشی، جدول کاری و پارک های محله ای و فضای سبز و جمع آوری پسماند منطقه را پی گیری خواهد کرد.

photo_2016-06-30_16-06-52

موسوی در ادامه این جلسه با بیان این مطلب که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به اقدام و عملی که مقام معظم رهبری در سال جدید خواستار آن هستند، محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و به ثمر نشاندن پروژه های ماندگار در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته است، گفت: به دلیل وقوع جنگ تحمیلی، بازسازی ناقص و غیر اصولی و از بین رفتن کشاورزی در دو دهه گذشته شاهد ایجاد مناطقی در شهر اهواز هستیم که متاسفانه فاقد امکانات اولیه هستند و تنها می توان با اختصاص منابع مالی فراوان و عزم و اراده ملی و جهادی و همکاری همه دستگاه ها نسبت به تغییر چهره این مناطق امیدوار بود.

شهردار اهواز عمده مشکل منطقه ملاشیه را نبود شبکه دفع فاضلاب دانست و توضیح داد: شهرداری بارها برای تسطیح و آسفالت خیابان های این منطقه اقدام کرده است که به دلیل نبود شبکه فاضلاب، خود مردم خواسته اند این اقدام تا ایجاد شبکه اصلی فاضلاب و جمع آوری جوی های روباز منطقه به تعویق بیفتد.

photo_2016-06-30_16-06-46

سید خلف موسوی در تشریح بخشی از اقدامات اجرایی صورت گرفته توسط شهرداری اهواز در مناطق محروم شهر، اضافه کرد: تکمیل جاده کمربندی ملاشیه  که شامل آسفالت، سطوح کلی جاده ملاشیه و جدول گذاری و احداث جوی روباز بوده است، پیاده روسازی در ضلع شمالی و جنوبی خیابان انقلاب و همچنین احداث سپتیک و کانال دفع آبهای سطحی در خیابان ۶۸ متری کوی علوی، بهسازی معابر خاکی عین دو شامل آسفالت معابر و خیابان های این منطقه، عملیات بهسازی معابر کوی گل بهار و بهسازی معابر این منطقه، اصلاح هندسی معابر کوی ۲۲ بهمن ، گلدشت، شهرک اهواز و اجرای بهسازی معابر کوی سیاحی  از جمله اقداماتی هستند که در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته است.

موسوی در عین حال خاطر نشان ساخت: عمق محرومیت و کمبودهای منطقه ملاشیه بسیار زیاد است و با وجود گستردگی شهر اهواز و اینکه هیچ گونه اعتبار دولتی برای عمران شهری این مناطق تخصیص نیافته و شهرداری تنها متکی به منابع داخلی است، نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

https://hoorkhabar.ir/607107کپی شد!
162