اعلام برائت از ظالم و همراهی با مظلوم حداقل کاری است که باید یک مسلمان انجام دهد

به گزارش هورنیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در سخنرانی پیش از جزءخوانی قرآن کریم مسجد صاحب الزمان(عج) با اشاره به پیش رو بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، عنوان کرد: مسئله فلسطین قریب به هفت دهه است که واقع شده و در طول این مدت فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است.

وی افزود: انگلیسی ها با کمک شرکاء خود و با طراحی و دسیسه، بخشی از جغرافیای اسلامی، جایی که قبله اول مسلمین و بر اساس تاریخ نقطه حضور و تبلغ شماری از انبیاء الهی بوده است را غصب و دولت جدیدی در این منطقه تاسیس می کنند.

شفیعی ادامه داد: این حرکت غاصبانه با استدلال اینکه در جنگ جهانی دوم  یهودی ها مورد ظلم هیتلر قرار گرفتند و به نوعی با عنوان اعاده حق یهودی ها در داشتن کشوری مستقل شکل گرفت، ما نسبت به اصل مسئله یهودی سوزی و اینکه اتفاق افتاده است یا نه بحث نمیکنیم و فرض را بر این می گذاریم که ظلمی شده است اما این ظلم از سوی رئیس یک کشور اروپایی یعنی آلمان که آسیایی و در خاورمیانه و مسلمان نیست و نبوده، واقع شده پس بخشی از اروپا را بدهند. چرا فلسطین؟ این خباثتی بود که به دنبال نقشه قدیمی از نیل تا فرات انجام دادند و این زخم ۷ دهه است که بر پیکره اسلامی وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اولین عکس العمل در مقابل این واقعه از سوی مرجعیت شیعه بود. با اینکه فلسطین کشور شیعی نیست اما مرجعیت شیعه به عنوان بخشی از پیکره اسلام عکس العمل نشان داد و در سال ۱۳۲۵ آیت الله العظمی کاشانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام خطر می کند که این یک شروع و برنامه ای برای دست اندازی به کشورهای اسلامی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه می توان مسئله فلسطین را به دو بخش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم کرد، افزود: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۲ یا ۳ مورد میان دولت های عربی و اسرائیل به عنوان حمایت از فلسطین جنگ در می گیرد اما هیچ اتفاق مثبتی به سود فلسطین رخ نمی دهد چه بسا اسرائیل گستاخ تر می شود، اما مقطع پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) یک حرف و طرح جدیدی را مطرح می کند اینکه در مقابل زور باید با قدرت ایستادگی کرد.

حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک موج مقاومت ایجاد کرد و مهمتر آنکه امام(ره) موکدا می فرمودند اسرائیل یک دولت پوشالی و یک غده سرطانی است که باید از بین برود.

وی گفت: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را بر خلاف سه دهه اول از مسئله عربی بودن خارج کرد و فرمود مسئله فلسطین اعتقادی است نه قومیتی لذا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین انتخاب و اعلام کرد؛ جمعه روزی که امت اسلامی محترم می شمارند و رمضان ماهی که مورد احترام امت اسلامی است روز قدس نام گرفت و امام مسئله فلسطین را مسئله مشترک امت اسلامی عنوان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه مهمترین نتیجه و تاثیر روز قدس را احیای روح مبارزه و مقاومت در مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: اینکه مردم فلسطین با سنگ در مقابل تانک مقاومت کنند همان است که حضرت امام(ره) بر مبنای ایستادگی در برابر زورگو می خواست.

وی افزود: امروز اسطوره ای که از اسرائیل ساخته بودند با مقاومت و ایستادگی شکسته شده، گنبد آهنین اسرائیل شکست خورده و اسرائیلی ها امروز فهمیده اند در برابر حزب الله لبنان در مقابل هر موشک یک موشک دریافت می کنند، و این زبان مواجه با استکبار است.
حجت الاسلام شفیعی در پایان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس خواب راحت را از چشم صهیونیزم گرفت، اظهار داشت: اعلام برائت از ظالم و همراهی با مظلوم حداقل کاری است که باید یک مسلمان انجام دهد، ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم در برابر ظلم بی تفاوت نباشیم ولو به شرکت در راهپیمایی روز قدس.

وی افزود: ما در روز قدس اعلام میکنیم مسئله اصلی امت اسلامی مسئله فلسطین است، روز قدس وظیفه ای است که آنرا ادامه خواهیم داد تا روزی که مسجدالاقصی به پیکره امت اسلامی بازگردد.

https://hoorkhabar.ir/607102کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.