پیشرفت ۷۱ درصدی پروژه های حفاری در میادین مشترک

به گزارش هورنیوز از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس مهران مکوندی در توضیح بیشتر در این باره گفت: این میادین شامل آزادگان و یاران جنوبی در استان خوزستان، آذر در استان ایلام و فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: حفاری در موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی به دنبال واگذاری حفاری ۴۰ حلقه چاه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت ملی حفاری از  مهرماه سال ۹۳ کلید خورد و این پروژه هم اکنون با ۷۷ درصد پیشرفت، منطبق با برنامه زمان بندی شده در دست اجرا است و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال به پایان برسد.

مکوندی اظهار کرد: در میدان نفتی آذر که از میادین پیچیده از نظر سازندی است پروژه حفاری ۷ حلقه چاه از اواخر مهرماه ۹۱ آغاز و در زمان حاضر با ۶۵ درصد پیشرفت به مرحله تکمیل چاه ها نزدیک می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری همچنین به پیشرفت ۸۲ درصدی حفاری در میدان نفتی یاران جنوبی اشاره کرد و گفت: تاکنون حفر ۱۳ حلقه چاه که به سفارش شرکت متن در تعهد این شرکت می باشد به پایان رسیده است.

وی پروژه حفاری فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را از دیگر پروژه های این شرکت در میادین مشترک برشمرد و افزود: در این فاز که  حفاری آن براساس قراردادی فیمابین این شرکت  و شرکت نفت و گاز پارس جهت حفاری ۲۲ حلقه چاه صورت می پذیرد هم اینک پروژه با ۶۱ درصد پیشرفت در دست  اجرا قرار دارد.

مکوندی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۶ دستگاه حفاری فوق سنگین و سنگین ناوگان این شرکت در موقعیت میادین مشترک استقرار دارد که از این تعداد ۱۴ دکل خشکی و دو دکل دریایی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری با بیان اینکه پروژه های پیش گفته به صورت EPDS اجرا می شود در زمینه پیشرفت سایر پروژه های کلید در دست در مناطق نفتخیز کشور گفت: حفاری، تعمیر و تکمیل ۱۳ حلقه چاه در میادین نفتی حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان از دیگر پروژه ها است که عملیات اجرایی آن با استقرار دو دکل در میدان های از آبان ماه ۹۴ آغاز شده و مدت اجرای پروژه ۲۴ ماه است.

وی درباره پیشرفت پروژه ۱۳ حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش نیز اظهار کرد: عملیات حفاری اکتشافی در این میدان نخستین بار توسط شرکت ملی حفاری ایران انجام شد و پس از مطالعات لازم طرح توسعه میدان کیش که از مخازن بزرگ گازی کشور است به این شرکت واگذار گردید و در زمان حاضر با ۷۳ درصد پیشرفت مراحل تکمیل چاه ها در دست اقدام می باشد.

مکوندی حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم به درخواست شرکت نفت خزر را از دیگر پروژه های کلید در دست عنوان کرد که عملیات اجرایی آن آذرماه ۹۴ آغاز و اواخر اردیبهشت ماه سال جاری تکمیل و تحویل کارفرما گردید.

شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن ۷۵ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، تجهیزات خدمات جانبی صنعت حفاری، نیروهای متخصص و کارآزموده و برخورداری از تجارب گرانسنگ در زمینه حفاری مخازن پیچیده نفت و گاز به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت کشور، نقش اساسی در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده شرکت ملی نفت ایران برعهده دارد.

https://hoorkhabar.ir/606858کپی شد!
75