معافیت دانش آموزان عشایری از پرداخت پول کتاب

هورنیوز – مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دانش آموزان بی بضاعت عشایر خوزستان نیازی به پرداخت پول کتاب ندارند و از این هزینه معاف شدند.

حمید قنبری با اشاره به کمک ۱۳۵ میلیون ریال آموزش و پروش به دانش آموزان عشایری افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از دانش آموزان عشایری استطاعت مالی ندارند و برخی نیز بی سرپرست و یتیم هستند، بنابراین از پرداخت هزینه کتب درسی معاف می شوند.

وی افزود: البته با توجه به آمار بالای دانش آموزان بی بضاعت در مناطق ۱۴ گانه عشایری این مدیریت همچنان پیگیر تأمین اعتبار بیشتر برای آنها است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد:‌ ۱۴ هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر هستند که بالای ۵۰ درصد آنها محروم و بی بضاعت هستند.

قنبری بیان کرد: این اعتبار با توجه به پایه و مقطع تحصیلی اولویت بندی می شوند. همچنین هزینه کتاب درسی دانش آموزان مقاطع مختلف از ۲۲ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان متغیر است.

وی عنوان کرد: بیشترین جمعیت دانش آموز عشایری در کشور متعلق به شهرستان اندیکا است که بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز در دوره های تحصیلی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان یادآور شد: علاوه بر کتاب بحث پوشاک دانش آموزان هم مطرح است که سال تحصیلی گذشته با ابتکار انجمن اولیا و مربیان در اداره کل ۵۰ درصد دانش آموزان عشایری خوزستان از لباس فرم برخوردار شدند.

قنبری ادامه داد: سعی می شود تا در سال تحصیلی آینده نیز با اهدای لباس بیشتر، دانش آموزان عشایری هم مثل دانش آموزان شهری از لباس فرم برخوردار شوند.

وی خبر داد:‌ آموزش و پرورش عشایر خوزستان یک هزار و ۱۰۰ معلم دارد که ۷۰۰ نفر در مقطع ابتدایی مشغول خدمت هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان مهمترین چالش این اداره را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت:‌ در حال حاضر بالغ بر ۲۷۰ نفر معلم کمبود داریم.

https://hoorkhabar.ir/606780کپی شد!
25