لزوم تعیین مرکز دفع زباله ساختمانی در اندیمشک

هورنیوز – رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: با دفع غیراصولی زباله‌های ساختمانی در اندیمشک امکان انتشار و گسترش بیماری سالک در شهرستان افزایش پیدا کرده است.

فریدون کاظمی  اظهار داشت: در طول یک سال اخیر و با همکاری بخش‌های مختلف شهری خدمات خوبی به شهروندان در بخش مبارزه با انواع مواد مخدر در شهرستان صورت گرفته و توانسته در گسترش سلامت بهداشتی اندیمشک مؤثر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه با اجرای طرح‌های مختلف قلیان‌های مختلفی از سطح شهرستان جمع آوری شده است لازم بوده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مجوز قانونی امحا قلیان‌های جمع آوری شده را در کمترین زمان ممکن صادر کند تا شاهد خروج این وسایل از مصرف شهروندان باشیم.

رئیس شبکه بهداشت اندیمشک عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات اندیمشک در بخش بهداشت، نبود یک مکان مناسب برای دفع زباله‌های ساختمانی بوده که همین مقوله سبب شده فعالین این حوزه، نخاله‌های ساختمانی را در حاشیه جاده‌های شهرستان رها کنند.

وی گفت: این موضوع و عدم نظارت مناسب بر دفع زباله‌های ساختمانی در اندیمشک، امکان انتشار و گسترش بیماری سالک در شهرستان را افزایش داده است که مقابله با این موضوع نیازمند پیگیری و همکاری مسئولین مختلف شهری است.

کاظمی بیان کرد: یکی دیگر از نیازهای بهداشتی شهرستان توجه به وجود یک مرکز مناسب برای فروش انواع دام در شهرستان است که عدم وجود مرکز مذکور، زمینه انتقال بیماری دامی به انسان را فراهم می‌کند.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر اندیمشک با توجه به نیاز شهرستان در بخش تعیین یک مکان مناسب برای دفع نخاله‌های ساختمانی و فروش انواع آن با همکاری بخش‌های مختلف شهری وارد عمل شود و از طریق قانون به توسعه بهداشت شهرستان کمک کند.

رئیس شبکه بهداشت اندیمشک اظهار کرد: متاسفانه به توجه به تذکرهای فراوان به مجموعه راه آهن زاگرس، بازهم منبع آب ایستگاه تله زنگ از توابع شهرستان، آلوده و لایروبی نشده است که رفع این معضل به عنوان یک نیاز مهم بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/606907کپی شد!
94