فواید طرح دادرس

هورنیوز – معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: با باجرای طرح دادرس به شعار جمعیت هلال‌احمر مبنی بر “هر خانواده، یک امدادگر” جامه عمل پوشانده می‌شود.

بیژن فتاحی‌راد با اشاره به فعالیت‌های سازمان جوانان در برنامه‌های طرح دادرس اظهار کرد: با شرکت دانش‌آموزان در طرح دادرس، نه تنها آنها را برای حمایت از خود در روزهای سخت آماده کرده‌ایم، بلکه این آموزش‌ها برای خانواده‌شان و جامعه نیز مفید خواهد بود.

وی افزود: بازخوردهای بسیار مثبتی را از اجرای طرح دادرس در کشور شاهد هستیم که از جمله آنها، نجات دختر ۱۸‌ساله‌ای است که توسط یک دانش‌آموز ۱۵ساله در اندیمشک انجام شد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با ادامه این طرح و فراگیرشدن آن در تمام مدارس کشور، می‌توان در هر خانواده حداقل یک امدادگر تربیت‌شده را یافت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان بیان کرد: نباید فراموش کرد که گروه سنی نوجوان به واسطه همین آموزش‌ها با جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه فعالیت‌های امور جوانان آشنا می‌شوند و به مرور زمان این آموزه‌ها را در زندگی خود به‌کار می‌گیرند، حتی اگر به گروه داوطلبان جمعیت ملحق نشوند.

فتاحی‌راد با بیان این‌که اولین مرحله طرح دادرس، از سال ۱۳۹۲ کلید خورده است، گفت: همچنان همان سرفصل‌های آموزشی که از پیش نوشته شده بودند، در حال آموزش است و مربیان بر اساس همان سرفصل‌ها به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. البته در شرایطی نیز ممکن است یک فعالیت ابتکاری صورت گیرد و آموزش برای مدت کوتاهی بر همان مبنا اداره شود.

وی با اشاره به این‌که هزینه‌هایی که در مسیر آموزش به دانش‌آموزان صرف می‌شود، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر هرقدر بتواند مهارت دانش‌آموختگان خود را ارتقا دهد، در آینده نتایج بهتری را در عملکرد دانش‌آموزان خواهد دید، بنابراین کاملا منطقی و ارزشمند است که اعتبارات ویژه‌ای برای آموزش به دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

https://hoorkhabar.ir/606913کپی شد!
43