معافیت دانش آموزان عشایری از پرداخت پول کتاب/ خودکشی ۸ نفر در اندیکا/ تغییر کاربری قلیان سراهای دزفول

دستگیری عاملان کلاهبرداری در شادگان

سرهنگ سید محمد صالحی با اعلام این خبر گفت: با مراجعه حضوری فردی به ماموران انتظامی شهرستان شادگان مبنی بر اینکه دو نفر با صدور چک بلامحل اقدام به خرید خودرو از اهالی روستا نموده و در حال حاضر با خودروی سمند وی متواری شدند بلافاصله دستگیری آنها در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و راهنمایی شاکی دو متهم به کلاهبرداری را که با خودرو سمند در حال فرار بودند در یکی از روستاهای شهرستان شادگان شناسایی و دستگیر کردند.

 

**********

 

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر ماهشهر

سردار عبدالله نظر پور بیان کرد: این میزان کالای قاچاق در حین کنترل شناورهای عبوری در بخش شمالی خلیج فارس توسط ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر از یک فروند لنج باری کشف شد.

وی افزود: این کالاها شامل ۳ هزار تخته پتو، ۲۱۹ هزار تن برنج ، ۶۹ هزار و ۳۶۰ قوطی انواع نوشیدنی نیروزا ، ۲۰ دستگاه یخچال می باشد که همگی خارجی و به صورت قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود.

 

**********

 

معافیت دانش آموزان عشایری از پرداخت پول کتاب

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دانش آموزان بی بضاعت عشایر خوزستان نیازی به پرداخت پول کتاب ندارند و از این هزینه معاف شدند.

حمید قنبری با اشاره به کمک ۱۳۵ میلیون ریال آموزش و پروش به دانش آموزان عشایری افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از دانش آموزان عشایری استطاعت مالی ندارند و برخی نیز بی سرپرست و یتیم هستند، بنابراین از پرداخت هزینه کتب درسی معاف می شوند.

 

**********

 

خودکشی ۸ نفر در اندیکا

محمدعلی جلالی نژاد، از نرخ بالای خودکشی در شهرستان اندیکا انتقاد کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۸ فقره خودکشی در این شهرستان رخ داده است و با توجه به بافت سنتی منطقه این آمار بسیار بالا می باشد.

وی افزود: مردم شهرستان اندیکا همگی از قوم بختیاری هستند و این قوم از لحاظ فرهنگی بسیار غنی می باشد و شایسته است بزرگان اقوام به این موضوع ورود کنند و از تکرار این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری نمایند.

 

**********

 

داستان تعطیلی های دولت روحانی به اندیکا رسید

در حالی که در چند وقت اخیر خبر تعطیلی کارخانه ها و تولیدی های مختلف را میشنویم، به نظر میرسد که این بار قرعه را به نام اندیکا زده اند و شنیده ها حاکی از آن است که قرار است ایستگاه برق آبژدان تعطیل و جمع آوری شود و به شهری دیگر منتقل شود.

در اینصورت برق روستاهای تلخاب نظر، سرگچ آبژدان، آب قلعه، شهرک میثم، احمد آباد قیطاس، اولاد، صالح کوتاه و شوکل حاجیوند که از این ایستگاه تغذیه میشوند، موقتاً به ایستگاه سد شهید عباسپور منتقل گردند تا ایستگاه قلعه خواجه تکمیل شود.

 

**********

 

کشف ۳ کیلوگرم هروئین در اندیمشک

صادق جعفری‌چگنی اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی اندیمشک و سربازان گمنام امام زمان(عج)، سه کیلوگرم ماده مخدر هروئین در ورودی این شهرستان از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: این افراد مواد مخدر را به صورت ماهرانه در خودرو جاسازی کرده بودند که قبل از ورود به شهرستان و با انجام کارهای پلیسی و اطلاعاتی این میزان مواد مخدر کشف و چهار نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: همچنین از این افراد دو دستگاه خودرو سواری کشف و از سوی پلیس توقیف شد.

 

**********

 

مشکل اصلی رامشیر وقفی بودن زمین های آن است

 نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی رامشیر، وقفی بودن زمین های آن است و ضرورت دارد با پیگیری های ویژه این مشکل برطرف شود.

اقبال محمدیان اظهار کرد: در همین راستا لازم است رییس اداره اوقاف رامشیر با نگاه مثبت به حل این مشکل چندین ساله کمک کند.

 

**********

 

تغییر کاربری قلیان سراهای مجوزدار دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: در شهرستان تنها دو واحد قلیان سرای دارای مجوز وجود دارد که به این واحدها نیز هشدار داده ایم تا در اولین فرصت اقدام به تغییر کاربری دهند، چرا که هرگز مجوز فعالیت آنها تمدید نخواهد شد و در صورت تمکین نکردن آنها از این درخواست، قطعا این دو واحد مجوزدار پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه به شدت با واحدهای عرضه قلیان در اماکن عمومی و بوستان های ساحلی شهرستان برخورد خواهد شد، گفت: فروش سیگار در سوپرمارکت ها به افراد زیر ۱۸ سال نیز ممنوع است و در صورت مشاهده با فروشندگان متخلف برخورد قانونی و لازم انجام می شود.

 

**********

 

خروج ۸۰ طرح از اولویت اول کاری شهرداری دزفول

افزایش بدهی های شهرداری دزفول موجب شد تا شورای اسلامی این شهر در نشست عصر یکشنبه برای کاهش این بدهی ها اولویت بندی طرح های عمرانی و خدماتی را در دستور کار قرار دهد.

شهردار دزفول در این جلسه از اولویت بندی طرح های این شهرداری در سه سطح بر اساس ضرورت و درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: طرح های ضروری و دارای پیشرفت فیزیکی زیاد در اولویت اول و در اولویت دوم و سوم طرح های غیر ضروری تر دسته بندی شده اند.

لیست ارائه شده شهرداری دزفول دارای ۱۲۰ طرح در اولویت اول، ۳۳ طرح در اولویت دوم و ۱۸ طرح در اولویت سوم بود که با تصویب شورای شهر دزفول ۲۹ طرح از ۱۲۰ طرح اولویت اول شهرداری دزفول از اولویت خارج شدند.

 

https://hoorkhabar.ir/606835کپی شد!
74