افزایش ارتفاع زیر سازه دکل های حفاری سبک خشکی شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش هورنیوز از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت در این باره گفت: این طرح با توجه به مشکلات فنی ناشی از کاربست دکل های حفاری با توان یک هزار اسب بخار بر روی چاه های در حال بهره برداری از سوی متخصصان این مدیریت ارائه شد.

مهندس جعفر طهماسبی افزود: در چاه های قدیمی تجهیزات سطح الارضی از جمله تاج چاه (Well Head) در ارتفاع بالاتر نسبت به چاه های جدید قرار گرفته است و همین مساله نصب دکل حفاری روی چاه های تعمیری را با مشکل مواجه می سازد.

وی ادامه داد: در این ارتباط در گام نخست طرح افزایش ارتفاع زیر سازه دستگاه های حفاری ۲۰، ۸۴ و ۸۵ فتح که در شمار دکل های تمام برقی شرکت محسوب می شوند برنامه ریزی شده است.

طهماسبی اظهار کرد: در این طرح که با همکاری مدیریت های عملیات حفاری خشکی – ۳ و بازسازی و ارتقاء کیفی دستگاه های حفاری شرکت و استفاده از توان داخلی اجرا می شود ارتفاع زیر سازه دکل ها به میزان یک متر و ۷۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این زمینه از سازندگان درون استانی که توانایی انجام این پروژه را دارند دعوت به عمل آمد تا از دکل های حفاری در هنگام کار بازدید و از نزدیک با مشکلات نصب دکل آشنا شوند.

وی افزود: با انجام مراحل استعلام ، این پروژه با نظارت متخصصان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت و شرکت برنده مناقصه وارد فاز اجرایی می گردد.

طهماسبی تصریح کرد: با انجام این پروژه دکل های سبک خشکی شرکت که در پروژه های تعمیر چاه های در حال تولید مورد استفاده قرار می گیرند می توانند پاسخگوی نیاز شرکت های متقاضی باشند و تعمیر چاه ها به آسانی صورت پذیرد.

https://hoorkhabar.ir/609499کپی شد!
41