کشت تابستانه در امیدیه از دست رفت

هورنیوز – مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه گفت: سازمان آب و برق با کاغذ بازی‌ها و بهانه آوردن فرصت کشت تابستانه را از کشاورزان این شهرستان گرفته و آن‌ها را با مشکلات فراوانی رو به کرده است.

علی اکبر باورساد اظهار کرد: از دو حوضه آبی زهره و مارون هیچ آبی در اختیار کشاورزان امیدیه قرار نگرفته است، به گونه‌ای که حتی آبی برای شرب دام‌ها نیز وجود ندارد.

وی افزود: در حوضه رودخانه زهره به دلیل این‌که سدی در بالادست آن وجود ندارد، آبی در رودخانه نیست تا در اختیار کشاورزان بخش مرکزی امیدیه قرار بگیرد.

باورساد تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با مدیریت بحران استان داشتیم، قرار شد تا برای ۳ ماه تابستان از حوزه مارون به زارعین و باغات شهرستان‌های امیدیه، بهبهان، شادگان، رامشیر و ماهشهر۳۲۰ میلیون مترمکعب در ثانیه آب تخصیص داده شود اما تاکنون هیچ آبی از این حوضه رهاسازی نشده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان جهاد کشاورزی کشت‌های مختلفی مدنظر بود تا در تابستان در این شهرستان انجام شود اما متاسفانه عدم همکاری سازمان آب و برق با کشاورزان این کشت‌ها تاکنون انجام نشده است.

باورساد عنوان کرد: با این شرایط کشاورزان موعد و تاریخ مناسب کشت را از دست داده‌اند اما هیچ کس پاسخگوی کشاورزان نیست و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گوش شنوایی در سازمان آب و برق وجود ندارد و کشاورزان هر چه مشکلاتشان را فریاد می‌زنند، هیچکس به آن‌‌ها توجه نمی‌کند. باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان امیدیه بتوانند در تابستان نیز کشت کنند.

https://hoorkhabar.ir/606887کپی شد!
86