رأی قاطع مجلس دهم به لاریجانی/ ۷ «ولایتی» و ۵ «امیدی» در هیات رئیسه

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب رئیس و ترکیب دائم برگزار شد.

در ابتدای جلسه انتخاب رئیس نهایی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به اینکه چند روز گذشته، علی لاریجانی موفق شد با اختلاف ۷۰ رأی محمدرضا عارف را پشت سر بگذارد و به عنوان رئیس موقت مجلس انتخاب شود، امروز به همراه مصطفی کواکبیان برای ریاست دائم کاندید شده بود.

پس از رأی گیری از مجموع آرای اخذ شده، علی لاریجانی با رأی قاطع ۲۳۷ رأی به عنوان رئیس دائم اجلاسیه اول مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انتخاب شد، کواکبیان نیز ۱۱ رأی بیشتر نیاورد، تا رئیس مجلس نهم با اختلافی فاحش نامزد لیست امید را پشت سر بگذارد.

نواب رئیس مجلس : مسعود پزشکیان با ۱۵۸ رأی و علی مطهری با ۱۳۳ رأی به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

علی-مطهری

ناظران هیات رئیسه : محمد اشوری با ۱۶۵ رای، بهروز نعمتی با ۱۵۴ رای و محمد قسیم عثمانی با ۱۳۸ رای از مجموع ۲۷۸ رای به عنوان ناظران هیات رییسه مجلس انتخاب شدند.

۲۸۰۸۴

دبیران هیات رئیسه : همچنین غلامرضا کاتب، امیرحسین قاضی زاده و اکبر رنجبرزاده و احمد امیرآبادی از فراکسیون ولایت و علی‌اصغر یوسف‌نژاد و محمدعلی وکیلی از فراکسیون امید به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس دهم انتخاب شدند.

مجلس

تقسیم فراکسیونی هیات رئیسه مجلس دهم

در پایان انتخابات هیات رئیسه مجلس، ترکیب فراکسیونی مجلس دهم مشخص شد:

فراکسیون ولایت: علی لاریجانی (رئیس) / غلامرضا کاتب، امیرحسین قاضی زاده، اکبر رنجبرزاده و احمد امیرآبادی (دبیر) / محمد آشوری و بهروز نعمتی (ناظر)

فراکسیون امید: مسعود پزشکیان و  علی مطهری (نواب رئیس) / علی اصغر یوسف نژاد و محمدعلی وکلیی (دبیر) / قسیم عثمانی (ناظر)

 

حاشیه نگاری جلسه علنی امروز مجلس

  • چشمم را ماساژ دادم، نخندیدم

علی لاریجانی: هنگام شعر خواندن الماسی چشم خود را ماساژ می‌دادم

وی گفت: رسانه‌ها به منتخب عسلویه ظلم کردند چرا که هنگام قرائت شعر زیبای ایشان در روز یکشنبه من چشم خود را ماساژ می‌دادم و نمی‌خندیدم.

لاریجانی

  • بابای کردن کواکبیان قبل از اعلام نتایج

مصطفی کواکبیان قبل از اعلام نتیجه انتخاب رئیس مجلس به علی لاریجانی دست تکان داد و به اصطلاح با او «بای بای» کرد./ سپس علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به کواکبیان متذکر شد: صبر کنید تا آخر کار مجلس و آن وقت «بای بای» کنید!

کواکبیان

  • تذکر موبایلی

نماینده قائمشهر اظهار کرد: صحبت کردن با موبایل توسط نمایندگان در صحن مجلس نمود خوبی ندارد و شاید لازم است آنتن‌دهی موبایل در داخل صحن قطع شود.

 

  • شوخی فامیلی لاریجانی با مطهری

پس از آنکه علی مطهری به عنوان نایب رئیس مجلس انتخاب شد نمایندگان با رفتن به سمت وی ضمن عرض تبریک به دیده بوسی با او پرداختند که واکنش لاریجانی را در پی داشت.

لاریجانی که صحن مجلس را شلوغ می دید از نمایندگان خواست که به صندلی های خود بازگردند و خطاب به مطهری گفت: آقای مطهری لطفا بنشینید، این دیده بوسی ها برای شما مشکل آفرین می شود و ما نمی دانیم جواب همشیره تان را چگونه بدهیم!

گفتنی است همشیره علی مطهری، همسر علی لاریجانی می باشد.

۱۳۹۵۰۳۱۱۱۰۵۹۱۱۲۶۹۷۸۰۶۸۱۴

  • عارف به کمیسون آموزش می رود

سخنگوی فراکسیون امید درباره اینکه چه جایگاهی باید برای عارف در مجلس دهم در نظر گرفته شود گفت: آقای عارف ریس فراکسیون امید است و بعید است که مسولیت ریاست کمیسیونی را به عهده بگیرد و احتمالا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهند شد.

https://hoorkhabar.ir/600893کپی شد!
53