وضعیت بد پرستاران شرکتی در اهواز

به گزارش هورنیوز – روز نهم اردیبهشت ماه با حضور دو نماینده از شورای عالی نظام پرستاری کشور ششمین جلسه دوره ای هیئت های مدیره نظام پرستاری استان خوزستان در ماهشهر برگزار شد که حدود ۸ هیئت از ۱۳ هیئت این استان در جلسه حضور داشتند.

دعیر بوعذار عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور و نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز درباره علت برگزاری این جلسه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد جو دوستانه و صمیمی به همراه بررسی مشکلات پرستاری در سطح استان و پیگیری آنها از طریق مراجع قانونی استان و برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و رفاهی آمادگی پرستاران استان طی برگزاری چندین آزمون علمی برای شناسایی چهره های برتر علمی استان خوزستان بود.

وی درباره عمده مشکلات پرستاران ماهشهری در این جلسه گفت: پیش از برگزاری جلسه از دو بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان دولتی با پرستاران دیداری داشتیم و مشکلاتشان را از زبان خودشان جویا شدیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور درباره اهم مشکلات مطرح از سوی پرستاران گفت: کمبود نیرو در اکثر بخش ها (دو پرستار با ۲۰ بیمار)، وضعیت نامناسب کارانه ها و مطالبات آنها که فقط تا آذرماه پرداخت شده، وضعیت اسفناک اضافه کاری که باتوجه به کارکرد بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت متأسفانه ماه هاست جز ۸۰ ساعت چیزی پرداخت نمی شود از مهم ترین مشکلات مطرح شده بود.

نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز ادامه داد: وضعیت بد و بلاتکلیف بودن پرستاران شرکتی این شهر که از اسفند ۹۴ هیچ کارانه ای دریافت نکردند و اضافه کاری های آنها که طبق گفته خودشان پاسخ قانع کننده ای از هیچ مسئولی دریافت نکردند از دیگر مشکلات پرستاران بود.

بوعذار گفت: روسای هیئت های نظام پرستاری خوزستان برای برطرف کردن مشکلات آنها پس از شنیدن سخنان آنها مقرر کردند که همه این مشکلات را طی چندین نامه با پیوست گزارش هایی که آنها کتباً تحویل روسای هیئت ها داده اند به ریاست دانشگاه اهواز، وزارت بهداشت، اداره کار برای برطرف کردن مشکل پرستاران شرکتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی بسیج جامعه پزشکی استان فرمانداری و استاندار اطلاع داده می شود.

وی در خصوص سخنان معاون پرستاری که عنوان کرده بود وضعیت پرستاری عالی است، گفت: بنده نمیدانم که ایشان بر اساس چه استدلال هایی این موضوع را عنوان می کنند و توصیف و تعریف بی اساس از زندگی و رضایت مندی پرستاران را می زنند شاید ایشان از رضایت مندی زندگی خودشان می گویند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور یادآور شد: جناب میرزابیگی چطور حامی پرستار هستید در حالی که با حمایت از طرح های وزارت بهداشت در حق پرستاران اجحاف می کنید.

نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز خاطرنشان کرد: کاش جناب آقای میرزابیگی امروز در جلسه هیئت مدیره های نظام پرستاری خوزستان در ماهشهر حضور داشتند و خستگی را برچهره آنها می دیدند که در اکثر بخش ها حتی آب برای خوردن پیدا نمی شود.

بوعذار تصریح کرد: کاش ایشان پرستار مبتلا به کانسر و نیازمند مراقبت را می دیدند که با این شرایط باید به تنهایی با ۱۷ بیمار بدحال و بدون یک وعده شام تا صبح فعالیت کند.

https://hoorkhabar.ir/598217کپی شد!
117