خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن گندم در خوزستان

هرمز خواجوی اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی در ادامه گفت: ۶۹ مرکز خرید تضمینی گندم وابسته به تعاون روستایی در سطح استان خوزستان آمادگی کامل را دارند که ۱۰۰ درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تصمینی خریداری و به انبار‌ها و سیلو‌ها انتقال دهند.


مدیر تعاون روستایی خوزستان افزود: در سال ۹۵ نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان شامل گندم معمولی به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دروم به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۸ ریال اعلام شده است.


وی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اندیشیده شده است.


خواجوی خاطرنشان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از یک میلیون تن گندم را دارند و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.


وی بیان داشت: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگانی وابسته به وزرارت جهاد کشاورزی می‌باشد و اتحادیه‌های تعاونی روستایی مباشر خرید گندم هستند.


مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۹۶۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.


وی در پایان اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم دیم در خوزستان در سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار هکتار و گندم آبی ۳۸۴ هزار هکتار بوده است.

 

فارس
https://hoorkhabar.ir/598153کپی شد!
101