فعالیت ۱۱ کلینیک ترک دخانیات در خوزستان

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به کاهش سن مصرف مواد دخانی در کشور و بالطبع در استان خوزستان بیان داشت: انجام اقداماتی در زمینه ترک مواد دخانی ضرورت دارد.
وی افزود: به همین منظور معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام به راه‌اندازی و تجهیز ۱۱ کلینیک مشاوره ترک دخانیات در شهرهای اهواز، باوی،کارون، ایذه، اندیمشک، رامهرمز، دشت‌آزادگان، باغملک، ماهشهر و مسجدسلیمان کرده است.
سلمان زاده تصریح کرد: در تمامی این مراکز که از ابتدای سال ۹۵ آماده خدمت‌رسانی به مراجعان هستند پزشک، کارشناس بهداشت محیط و کارکنان آموزش‌دیده، با ارائه مشاوره درمان به مراجعان، اقدامات لازم را در زمینه ترک دخانیات انجام می‌دهند.
رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: این مراکز طبق برنامه کشوری و با هدف کاهش مصرف و عوارض سوء دخانیات، حساس‌سازی و افزایش سطح آگاهی شهروندان در سنین مختلف در خصوص مضرات ناشی از استعمال دخانیات و ایجاد فرصت ترک با توسعه مراکز تخصصی در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره‌های تخصصی این مراکز بهره‌مند شوند تا به سمت تغییر رفتار سوق پیدا کنند.
سلمان‌زاده فعالیت این کلینیک‌ها را در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌ای و پیشگیرانه برشمرد و وخاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی و تجهیز این کلینیک‌ها اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای با حمایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هزینه شده است.
https://hoorkhabar.ir/597850کپی شد!
87