برجام در مدارس تدریس می شود

مسعود ثقفی درباره کلاس برجام با بیان اینکه اجرای برجام بدون تردید یکی از وقایع مهم درتاریخ کشورمان است گفت: آموزش و پرورش شهر تهران «کلاس برجام» شامل ۴ ساعت مطالعه وتحقیق با موضوع (برجام) با محتوای مشخص به عنوان فوق برنامه یا فعالیت های مکمل درس تاریخ به مدارس دوره متوسطه دوم ابلاغ کرده است و پس از تصویب شورای مدارس اجرا می شود.

سخنگوی آموزش و پرورش افزود: دراین مرحله جدید از تاریخ انقلاب اسلامی که موسوم به پسا تحریم است، توطئه‌های دشمن همچون آمریکا و هم‌پیمانان آن در منطقه به ویژه رژیم اشغالگر قدس متناسب با شرایط جدید ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دور از هرگونه خوش بینی افراطی و حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، باید با التزام به سازوکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری هوشمندانه از فرصتهای پیش رو زمینه شکوفایی علمی، فناوری واقتصادی را فراهم کنیم.

ثقفی بیان کرد: آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار و مولد سرمایه انسانی، با درک صحیح از تحولات اخیر و بایدها و نبایدهای آن، با اجرای موثر سند تحول بنیادین، دانش آموزان را برای مشارکت هرچه بیشتر در شکل گیری تحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی با تاکید بر هوشیاری، دشمن شناسی، تلاش و نوآوری که لازمه عبور از این دوران حساس و سرنوشت ساز است آماده می کند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس آگاهی دانش آموزان از مجاهدت‌های علمی دانشمندان هسته ای و شهدای گرانقدرآن و دیپلماتهای شجاع و غیور کشورمان در موفقیت دیپلماسی هسته ای دولت تدبیر و امید رئیس تحت حمایت و رهبری حضرت‌آیت‌الله ‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و دستاوردهای آن یکی از الزامات تربیتی و بصیرت افزایی آنان درباره تحولات اخیر و تقویت هویت ملی آنان است.

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/594971کپی شد!
65