هورنیوز در هفته ای که گذشت

ابتکار این کاره نیست؟

 اعتراضها به عدم پاسخگویی شفاف و بی برنامگی در سازمان محیط زیست کشور همچنان ادامه داشته و استانهای غنی مثل خوزستان، متحمل ضررهای جانی و مالی بسیار گشته اند، بصورتی که هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: از هر ۴۰ حادثه طبیعی در جهان ۲۱ مورد در خوزستان رخ می‌دهد و برخی از این حوادث مختص استان خوزستان است.

در صورتی که میزان استاندارد وجود ذرات معلق در هوا و یا همان گرد و خاک ۱۸۰ تا ۲۵۰ میکرو گرم است. که باز هم به همان دلیل خاص بودن استان این میزان به عنوان آلودگی محسوب نمی‌شود، و برای خسارت جانی و مالی غیر قابل انکار مردم خوزستان در باران های سالانه اسیدی و … هیچ مسبب قطعی نه اعلام و نه به محاکم قضائی معرفی می شود؟ یعنی بخشی از پرونده نابودی زندگی مردم خوزستان چند سالی در هاله ای از ابهام و تردید است.

دکتر سیدحسین فاضلی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست می گوید: به دلایلی زیست محیطی که هیچ وقت مسببان آن به طور قطعی مشخص نشد روی هم رفته خسارت میلیاردها تومان پول و سال ها از عمر به مردم خوزستان وارد شده، ولی هیچ مسئول ذی ربطی حاضر به ارائه گزارشی کامل و جامعی از وضعیت و مسببان این همه نابودی و مخاطرات نشده است و گزارش های ارائه شده هم در حد فرضیات و پیشنهاداتی بوده اند که هیچ مقبولیت قطعی علمی برای متخصصین و دانشمندان و گاهی مقبولیت منطقی برای مردم عادی نداشته اند و حتی گاهی از آنها به عنوان “لطیفه محبوب سال” یاد می شود. (جزئیات بیشتر)

 

افشار نیا از راه انداری شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خوزستان خبرداد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اظهار کرد: آنچه که منبای ورود قوه قضائیه به انتخابات است ماده ۶۷ قانون انتخابات در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است. در همه ادوار انتخابات تخلفاتی رخ می دهد، لذا قاتون گذار قوه قضائیه را وارد این زمینه کرده است، البته پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قانونی قوه قضائیه است.

افشارنیا گفت: شعب ویژه ای در حوزه های اصلی و فرعی در نظر گرفته ایم که همکاران ما جرایم را به سرعت رسیدگی می کنند.

رئیس کل دادگستری در پایان به برخی تخلفات رایج در انتخابات از جمله رای دادن با شناسنامه فرد دیگر، فریب و فروش رای، رای دادن بیش از یک بار، اخلال از انتخابات، تقلب در شمارش ، توصیه به نوشتن نام کاندیدای خاص اشاره کرد. (جزئیات بیشتر)

 

فعالیت دستفروشان در خیابان های اهواز نتیجه بی تدبیری شهرداری است

آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز گفت: دست‌فروشی پدیده پیچیده‌ای است و بیکاری، عاملی است که این پدیده را تشدید می‌کند. تاکنون با چندین نفر از دستفروشان صحبت کرده‌ام که چند نفر از آنان دارای مدارک دانشگاهی بوده‌اند. این دست‌فروشان بنا به شرایطی که داشتند و از روی ناچاری به این کار روی آورده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: اگر دست‌فروشان در خیابان‌ها جایگاه‌هایی را برای خودشان اشغال کرده‌اند و در آن‌جا برق کشیده‌اند، سرویس بهداشتی ایجاد کرده‌اند و احشام می‌فروشند، این حرکات نتیجه بی‌تدبیری شهرداری است.

زمان‌پور عنوان کرد: با توجه تعداد زیاد دست‌فروشان و ازدحام آنان در مرکز شهر نمی‌توان به خوبی بر آنها نظارت کرد. در چنین شرایطی و برای نظارت بر کار دست‌فروشان و تشخیص و شناسایی دست‌فروشان از دلالان باید مکان خاصی سامان‌دهی شود تا شناسایی دلالان راحت‌تر صورت گیرد. (جزئیات بیشتر)

 

استاندار خوزستان از مراحل پایانی نگارش کتاب خاطراتش خبر داد

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: این کتاب قریب به ۵۰۰ صفحه دارد و از زبان خودم است. داستان آن از پنج سالگی آغاز و تا سال ۹۲ یعنی قبل از استاندار شدن من ختم می‌شود. همه تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی‌ام را در این کتاب آورده‌ام.

مقتدایی اظهار کرد: قصد ما این است که فقط جنبه عبرتی آن یعنی توکل به خدا و اعتماد به نفس مورد توجه قرار گیرد و این که فقر می‌تواند تبدیل به فرصتی مطلوب شود. یتیم بودن می‌تواند فرصت باشد. شاید تفاوت این کتاب با کتاب قصه یا رمان در این است که آخر هر پاراگراف آن می‌توان نتیجه‌ و پیامی گرفت.

وی با اشاره به این که همه عواید حاصل از فروش این کتاب به بهزیستی تقدیم خواهد شد ادامه داد: همیشه موفق بوده‌ام و شکستی نداشته‌ام به جز در فوتبال. جمع‌بندی من در زندگی این بوده که موفقیت همیشه به لطف خدا به دست می‌آید. (جزئیات بیشتر)

 

۹ دی پایانی بر فتنه ای کور بود

حضرت آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نمانیده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی پایانی بر فتنه ای کور بود این ملت شریف فتنه بزرگ را در این روز هدف قرار گرفته بود.

وی افزود: بخش وسیعی از هدایت مردم پس از خطبه های خردادماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران انجام شد البته این موضوع برای عده ای تا روز عاشورا باقی مانده اند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در روز عاشورای حسینی (ع) فتنه گران به عزاداران و هیات های عزاداری اهانت کردند. با این کار مشخص شد این جریان ریشه در آمریکا و اسرائیل دارد لذا تمام مردم وارد صحنه شده و این موج توانست خیانت گران را از بین ببرند. (جزئیات بیشتر)

ایجاد مناطق آزاد موجب گرانی‌ است

ایجاد مناطق آزاد، نخستین بار در کشورهای سوسیالیستی که دارای اقتصاد بسته بودند، مورد توجه قرار گرفت. در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ ضربه پذیری اقتصاد کشور از صادرات نفتی، به طور محسوس نمایان شد. آمارهای سال ۱۳۶۷ نشان می‌دهند که صادرات نفتی کشور ایران در آن سال حدود ۷ میلیارد دلار شد. در حالی که همین درآمدهای ارزی در برخی از سال‌ها از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ بنابراین در برنامه اول، توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یک تصمیم قطعی مورد توجه شده، و هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

در این میان عده ایی با اعلام نظر در مورد عدم موفقیت در بازدهی این مناطق معتقدند، که برخی از اهداف مورد نظر تحقق نیافته و مشکلات آن را در تعیین نه چندان اصولی اهداف مربوط به ایجاد مناطق، محرومیت مناطق با وجود هزینه‌های انجام شده، عدم اولویت بندی نیازهای هر منطقه، کمبود تسهیلات بیمه‌ای و بانکی، عدم مکان یابی صحیح، نبود امکانات زیربنایی و سوء استفاده قاچاقچیان از این مناطق به سبب نبود ابزارهای کنترلی لازم و … می دانند. (جزئیات بیشتر)

 

علی پروین درگذشت “رضا چاچا ” را تسلیت گفت

محمدرضا صفاریان (رضا چاچا) یکی از هواداران قدیمی فوتبال خوزستان امروز در اثر عارضه قلبی درگذشت.

علی پروین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس پس از شنیدن این خبر پیامی به همین مناسبت منتشر کرد. پروین در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «درگذشت محمدرضا صفاریان (رضا چاچا) یکی از هواداران قدیمی فوتبال را تسلیت می‌گویم» (جزئیات بیشتر)

https://hoorkhabar.ir/592269کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.