در حال شناسایی و شناسنامه دار کردن دستفروشان هستیم

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز در خصوص آخرین اقدامات برای ساماندهی دستفروشان اهواز اظهار کرد: چند روز گذشته جلسه ای با حضور استاندار و معاونین، فرماندار اهواز، شهردار اهواز و بنده به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری در همین خصوص برگزار شد که طی آن دستورالعملی برای ساماندهی هر چه سریعتر دستفروشان و وانت بارها تعیین شد.

وی افزود: در پایان این جلسه فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان به عنوان دبیر و نماینده استاندار در این امر انتخاب شد و مقرر گردید آغاز کار از ۹ دیماه (امروز) باشد.

خورشیدی عنوان کرد: پس از آن طی جلسه ای میان کمیسیون خدمات شهری، شهردار اهواز، شهرداران مناطق هشت گانه به همراه معاونین خدمات شهری مناطق، بسته اجرایی ساماندهی دستفروشان را برای آماده سازی دستورالعمل ستاد ساماندهی دستفروشان آماده شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: اکنون درحال تکمیل فرایند شناسایی و ساماندهی دستفروشان و وانت بارها از طریق ثبت نام حضوری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این فرآیند نسبت به نصب بنر های اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تبلیغات توسط شهرداری و صداو سیما، اقدام خواهد شد.

خورشیدی گفت: بهترین راه حل برای جابجایی این کسبه، جانمایی هشت نقطه در سطح شهر است که این اماکن از قبل تعیین شده اند و در نظر داریم دستفروشان و وانت بارها در زمان اجرای عملیات جابجایی، خود اقدام به انتخاب مکان مورد نظر از این هشت نقطه نمایند.

وی یادآور شد: در حال حاضر این ساماندهی جهت دستفروشان هسته مرکزی شهر و وانت بارهای موجود در سطح شهر اهواز است.

خورشیدی در پایان گفت: صدا و سیما و شهرداری دستگاه هایی هستند که باید در زمینه فرهنگ سازی برای جابجایی دستفروشان اقدام نمایند و مسئولان شهر مانند فرماندار و معاونین نیز با اطلاع رسانی های خود به این امر کمک نمایند.

به گزارش هورنیوز؛ چند سالی است که حضور دست فروشان و وانت بارها در سطح شهر به خصوص هسته مرکزی آن به شدت در حال افزایش است و این امر موجب اعتراض های مکرر کسبه از طریق ارسال نامه و تجمع مقابل مراکز دولتی شده است.

حال که تمامی مسئولان اجرایی استان از استاندار و معاونین تا فرماندار برای حل این مشکل و ساماندهی این دستفروشان مصمم هستند، انتظار می رود که مسئولین شهری به خصوص شهرداری اهواز از این فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده نمایند.

https://hoorkhabar.ir/592208کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.