طرح ساماندهی دستفروشان اهواز اجرایی می شود

مهرداد نیکو سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری با اشاره به ضرورت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و هسته مرکزی شهر اهواز گفت: در خیابان سلمان فارسی معضل ناشی از وضعیت نابسامان و نامنظم حضور و فعالیت دستفروشان موجب ایجاد چهره ای نامناسب از وضعیت شهر شده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اظهار داشت: به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری ها پشتوانه قانونی لازم برای برخورد با دستفروشان و افرادی که موجب سد معبر و اختلال در ترافیک میشوند وجود دارد.

مهرداد نیکو خاطرنشان کرد: درصورتی که با این موضوع برخورد ناشیانه صورت گیرد دچار چالش امنیتی خواهیم شد.

وی افزود: صنوفی که هم اکنون با این وضعیت متضرر شده اند انتظار واکنش سریع از مسئولان را دارند و این صنوف به دلیل طرح های ناموفق در سال های گذشته اعتماد خود را به مسئولان از دست داده اند و لذا بازسازی اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور باید در این طرح مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری بیان کرد: اجرای این طرح تاثیرات و ابعاد امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دارد و اگر دنبال پاکسازی به شیوه صرفا برخورد قهری و سلبی باشیم پس از مدت کوتاهی وضعیت به شکل اولیه برخواهد گشت و نتیجه کار با ثبات نخواهد بود.

دکتر نیکو تاکید کرد: لازم است در این طرح جامعه دستفروشان را در چند گروه تفکیک نماییم. بخشی از آنها آمادگی و پذیرش استقرار در مکان هایی که برای آنها پیش بینی میکنیم را دارند و بخش دیگری از آنها ممکن است مایل باشند در “بازارروزها” حضور داشته باشند و فعالیت نمایند و بخش باقیمانده جامعه کمتری هستند که امکان برخورد با آنها وجود خواهد داشت ولی اگر قرار باشد با همه آنها برخورد قهری صورت گیرد این روند نمی تواند ادامه دار و با ثبات باشد.

وی با بیان اینکه برای حل این معضل نیاز به برنامه ریزی دقیق وجود دارد یادآور شد: اصلاح وضعیت هسته مرکزی شهر با توجه به جایگاه و اهمیت آن بایست با حداقل هزینه های ممکن انجام شود و مقدمات کار فراهم شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری افزود: در اجرای موفق طرح صدا و سیمای مرکز استان با توجه به تاثیر و جایگاهی که در فرهنگسازی دارد میتواند نقش موثری ایفا نماید.

دکتر نیکو گفت: در شورای تامین استان بایست برای رفع خلاء های قانونی که در تعاملات میان دستگاه ها ممکن است بوجود آید دستورالعملی تدوین شود و اتخاذ تصمیمات هماهنگ با شورای تامین استان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در مکان هایی که برای اسقرار دستفروشان قرار است پیش بینی شود بایست توسط دانشگاه علوم پزشکی ضوابط بهداشتی لحاظ گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری عنوان کرد: استاندار خوزستان در خصوص اجرای این طرح دغدغه جدی داشته و تاکیدات و دستوراتی برای اجرای سریع و موفق طرح داشته است.

وی تاکید کرد: موظفیم ضمن اینکه جهت اصلاح وضعیت مرکز شهر اقدام می کنیم مکان هایی جهت استقرار دستفروشان پیش بینی نماییم تا این افراد در مکان های جدید مستقر شده و بتوانند در مکان های جدید به فعالیت خود ادامه دهند.

دکتر نیکو اظهار داشت: پیش نویس اولیه طرح آماده شده و انشاالله در این هفته در مراجع مربوطه مطرح خواهد شد و سعی میکنیم با فراهم کردن مقدمات لازم در آینده ای نزدیک این طرح را اجرایی نماییم.

https://hoorkhabar.ir/590153کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.