حضور مسئولان ارشد نظام در مرزها نشانگر اهمیت مراسم اربعین است

عبدالحسن مقتدایی عصر یک شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های فاع مقدس خوزستان با اشاره به استقبال بی نظیر مردم سراسر کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی و ازدحام بیش از حد در مرزهای شلمچه و چزابه اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه های مختلف استان خوزستان در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به خوبی عمل کردند و این افتخاری برای ما است که خدمتگذار زائران امام حسین(ع) باشیم.

وی افزود: خوشبختانه مردم خوزستان به خصوص مرزنشینان همیشه در صحنه این استان نیز به صورت داوطلبانه حضور موثری در پذیرایی و استقبال از زائران حسینی داشتند و نشان دادند عشق آنها به اهل بیت(ع) ابدی است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: ولی همه ما باید یک مسئله مهم در مورد اربعین را نصب العین قرار دهیم و از ایجاد بدعت در این مراسم دوری کنیم و نباید کار به سمتی برود که ما به جای پرداختن به اصل این حرکت، گرفتار حواشی شویم چرا که قرار است مراسم بزرگ و با عظمتی مثل اربعین حسینی به خوبی به نسل های آینده هم منتقل شود.

مقتدایی ادامه داد: امسال نسبت به سال قبل شاهد نوعی نظم مثال زدنی در مرزها بودیم و انتظار می رود این حرکت سال به سال بهتر و منظم تر برگزار شود.

وی بیان کرد: حضور مسئولان ارشد نظام در مرزها در روزهای اخیر نیز بیانگر اهمیت این مراسم برای نظام دارد و این حرکت ها به نوعی جلوگیری از تحریف تاریخی واقعه کربلا و پاک کردن آن از ذهن ها است.

وی با بیان اینکه هر چند موقعیت جغرافیایی، این نعمت را نصیب ما کرده است که مسیر اربعین از خوزستان بگذرد، عنوان کرد: اما خلق ارزش های دفاع مقدس که الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی است، توسط تک تک جوانان این مرزبوم آفریده و مقدس شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: خوزستان مظهر وحدت ملی است و  اولین مقاومت ها در برابر دشمن توسط مردم خوزستان صورت  گرفت.

وی افزود: اگر این مردم به وطن و انقلاب اعتقادی نداشتند و سکنه را خالی می کردند آن موقع اثرپذیری و تخریب بیشتر بود بنابراین مردم در اینجا انتخاب کردند که بمانند و این ارزش ها را خلق کنند.

مقتدایی از ورود دیرهنگام خوزستان در تاسیس موزه دفاع مقدس گلایه کرد و گفت: خوزستان، مرکز حماسه و ایثار بود اما در زمینه احداث موزه دفاع مقدس به دلیل درگیر بودن نیروها در ایجاد زیرساخت ها و کارهای ابتدایی، مظلوم واقع شده است که باید جبران شود.

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/589455کپی شد!
22