کارگران قطار شهری اهواز برای تامین معاش مسافر کشی‌ می‌کنند

به گزارش هورنیوز: ادامه این اعتراض کارگری درحالی است که پیشتر  قرار بود مسئولان شهرداری اهواز در مقام کارفرمای اصلی پروژه قطار شهری اهواز معوقات مزدی کارگران پیمانکاری این پروژه را از محل مطالبات پیمانکار پرداخت کنند.

از قرار معلوم این تجمع صنفی در مقابل ساختمان دفتر پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز که در خیابان اقبال این شهر قراردارد برگزار شده است

براساس توافقی که کارگران پروژه قطار شهری اهواز منتظر اجرای آن بودند، قرار بود تا امروز  (شنبه، نهم آبان) بخشی از معوقات مزدی ششصد کارگر پروژه قطار شهری اهواز توسط شهرداری پرداخت شود.

یکی از کارگران قطار شهری اهواز در ارتباط با مشکلاتشان می‌گوید: شرکت کیسون چندین سال است که در مقام پیمانکار قطار شهری اهواز فعالیت دارد و همه ما در استخدام این شرکت هستیم.

وی بابیان اینکه ما برای پروژه قطار شهری اهواز زحمات بسیاری کشیدیم و تقریبا شرکت پیمانکارهر ماه حقوقمان را باتاخیر چند ماهه پرداخت کرده است افزود: در حال حاضرحجم معوقات مزدی کارگران قطار شهری اهواز به ۸ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی در این مدت بصورت علی‌الحساب هر ماه به هریک  مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است و این در‌حالی است که در دو ماه اخیر مساعده هم به کارگران داده نمی‌شود.

به گفتهٔ این کارگر، علاوه بر حقوق کارفرما از سه ماه پیش کارگران را بدون حقوق هر۱۵ روز کار یکبار به مرخصی اجباری می‌فرستد.

او همچنین گفت: ادامه بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران این پروژه عمرانی باعث ایجاد گرفتاری‌های خانوادگی شده است.

کارگران می‌گویند: در شرایط فعلی شماری از همکاران آنها  برای تامین مخارج زندگی خانواده خود به انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو دست می‌زنند.

به نقل از این کارگر گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه بخواهند هر روز در محل کارشان منتظر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خود بمانند خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند تا در خارج از ساعات کاری راه دیگری را برای تامین معاش خود پیدا کنند.

https://hoorkhabar.ir/586585کپی شد!
73