نشست علمی – کاربردی بررسی علل خرابی آسفالت در اهواز برگزار شد

نشست علمی – کاربردی بررسی برخی علل خرابی آسفالت های شهر با تاکید بر  عوامل زمین شناسی  با حضور شهردار، اعضا شورای اسلامی شهر اهواز، معاونین و مدیران شهری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

در این نشست، ضمن آسیب شناسی و بررسی برخی شاخص ها ، استانداردها ، چالش ها و مشکلات موجود در خرابی آسفالت شهر اهواز پرداخته شد و در ادامه به طراحی و ایجاد کریدورهای مخصوص تاسیسات و تجهیزات شهری به منظور جلوگیری از تخریب آسفالت موجود شهر و لزوم تحقق مدیریت واحد شهری در ارتباط با موضوع خدمات شهری از جمله آسفالت شهر اهواز از سوی شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر اهواز بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

هوشمندزاده مدرس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به ارائه فرآیند سیستم نگهداری و روسازی آسفالت  پرداخت و گفت: شرایط موثر برکیفیت رو سازی به پارامترهای متعددی  همچون ضخامت لایه های زیرسازی و روسازی، نوع مصالح قابل دسترسی ، نوع و درجه بندی راه، مقاومت بستر خاک، میزان ترافیک، شرایط جوی و به موازات مسائل فنی به عوامل اقتصادی نیز وابسته است.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۹-۴۷-۴۱

وی در ادامه یکی از پارامتر های مهم در طراحی و احداث جاده و خیابانها را موضوع سرعت و حرکت خودروها دانست و بومی سازی استاندارها  را از جمله راهکارهای علمی در اجرای پروژه ها برشمرد.

شهردار اهواز نیز به خوردگی سنگ کف پوش و جدول کاری های سطح شهر اشاره کرد  و توجه به عوامل جوی و مصالح بکار گرفته شده به همراه نظارت بر عوامل تاثیر گذار در افزایش کیفیت و طول عمر آسفالت را مهم دانست.

مهندس سید خلف  موسوی در ادامه با تاکید بر افزایش کیفیت آسفالت و کفپوش ها خواستار تشکیل کمیته تخصصی مشترک بین معاونت فنی و عمرانی، سازمان عمران شهری و اعضا شورای اسلامی شهراهواز جهت افزایش نظارت و کیفیت مطلوب در پیاده روهای شهر اهواز شد.

مهندس موسوی با اشاره به حق مردم بر افزایش ارائه خدمات مطلوب  و استاندارد اظهار داشت: شهر اهواز مستحق داشتن بهترین فضاهای سرزنده در ارتباط با اوقات فراغت، سلامت شهروندان و خدمات شهری است.

وی گفت: در اجرای پروژه های شهری از خرید کالا و محصولات بی کیفیت باید بصورت جدی جلوگیری شود و در راستای اجرای روشهای نوین آسفالت به صورت موردی به برخی از معابر جهت امکان سنجی ساخت سنگ فرش و استفاده از بتن جهت روسازی آسفالت تاکید نمود.

در این نشست ،  دکتر سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به روند اجرای پروژ ه های  شهر اهواز توجه به امر نظارت و کیفیت و مصالح بکار گرفته شده با هدف افزایش کمی و کیفی پروژ های شهری تاکید کرد و اظهار داشت: شورای شهر در کنار شهردار در این زمینه حساسیت ویژه ای دارد.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۹-۴۸-۰۶

دکتر سلحشور تشکیل کمیته های فنی و تخصصی با هدف ارتقاء کیفیت و عمر مفید پروژه های شهری را مهم برشمرد و از توجه شهردار در این زمینه قدردانی کرد.

وی در ادامه ، به علل و عوامل خرابی آسفالت شهر اهواز و دمای هوا، تردد بالای خودرو ها و عوامل دیگر زمین شناسی اشاره نمود و خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شد.

همچنین ناصری عضو شورای اسلامی شهر اهواز به منظور  کاهش هزینه های آسفالت ، افزایش کیفیت آسفالت و زیبایی منظر شهری درجه بندی کردن مناطق و معابر شهر را امری ضروری عنوان کرد و استفاده از فناوری روز و جلوگیری از دوباره کاری ها و دقت در اجرای پروژه ها را خواستار شد.

مظفری عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این نشست به اهمیت موضوع مصالح خریداری شده، مسائل جغرافیایی و فنی در روسازی و زیرسازی آسفالت اشاره نمود و عوامل تاثیرگذار زیرساختی و فنی آسفالت نظیر طول عمر آسفالت خیابان های شهر اهواز مهم برشمرد.

شحیطاوی مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اهواز در تشریح اهداف این گونه نشست ها گفت: حضور تمامی اساتید و صاحب نظران در کنار اعضا شورای اسلامی شهر و شهرداری می تواند به توسعه بیش از پیش شهر اهواز منجر شود.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع خرابی های آسفالت  شهر اهواز و عواملی همچون حفاری غیر مجاز دستگاههای دیگر، فرسایش، فرسودگی فاضلاب شهری، تردد وسایل نقلیه سنگین و عمر کوتاه آسفالت به دلایلی مختلف نظیر مصالح بکار رفته شده می طلبد آسیب شناسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

شحیطاوی در پایان از برگزاری نشست های علمی – کاربردی دیگر در زمینه های مختلف اقتصاد و درآمد، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، خدمات شهری و معماری وشهرسازی در آینده خبر داد.

https://hoorkhabar.ir/586657کپی شد!
76