انجام ۶۵ ماموریت آتش نشانی در شب بارانی اهواز

به گزارش هورنیوز: امیرنجفی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص آب و هوایی و پیش‌بینی شرایط ناپایدار و احتمال وزش بادهای شدید از سوی سازمان هواشناسی، به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با حوادث احتمالی از عصر روز چهاشنبه (۶ آبان ماه) کلیه ایستگاه‌های عملیاتی تا عادی شدن وضعیت هوا در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید در سطح شهر اهواز، شب گذشته ۶۵ نوبت آژیر امدادی در ایستگاه‌های آتش نشانی به صدا درآمد و آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن به یاری شهروندان در حوادث مختلف شتافتند.

نجفی ادامه داد: بیشترین آمار حوادث شب گذشته مربوط به آتش‌سوزی پایه‌ها و کنتورهای برق با ۴۵ مورد بوده‌ است. دیگر ماموریت‌ها شامل ۷ مورد نجات محبوس‌شدگان در آسانسور، ۸ مورد دفع حیوانات موذی، ۳مورد آب‌گرفتی بالای پشت‌بام، یک مورد ریزش سقف پارکینگ بر روی خودرو و یک مورد برش و جابه‌جایی یک اصله درخت بود که بر اثر وزش شدید باد جلوی درب منزل مسکونی سقوط کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به آغاز بارش‌های فصلی لازم است شهروندان محل نصب کنتورهای برق اماکن مسکونی و تجاری را بازدید و نسبت به عایق‌بندی و درزگیری منافذ اقدام کنند تا از ورود آب به کنتور جلوگیری و از حوادث مرتبط پیشگیری شود. رعایت نکات ایمنی ضامن سلامتی شهروندان عزیز است و تلفن ۱۲۵ یاری‌رسان شما در حوادث آتی است.

نجفی عنوان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز حوادث،َ با حفظ خونسردی همزمان با دور شدن از محل حادثه، مراتب را سریعا به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع دهند.

https://hoorkhabar.ir/586594کپی شد!
84