استقلال یک – پرسپولیس یک/ دربی ۸۱ دراماتیک تمام شد

این بازی پر تب و تاب با نتیجه یک بر یک  درحالی به پایان رسید که استقلال تا دقیقه ۹۴ از حریف خود پیش بود اما در دقایق پایانی بالاخره حملات پرسپولیس نتیجه داد و پرسپولیس توسط مهاجم هندوراسی خود به یک گل ارزشمند دست یافت و بازی را به تساوی کشاند.
شروع بازی
با شروع مسابقه، هر دو تیم خوب کار کردند. پرسپولیس که تهاجمی تر از استقلال بود، یکی دو حمله خطرناک انجام داد که حساس ترین آن ها را امید عالیشاه هدر داد. در حالی که عالیشاه با رحمتی تک به تک شده بود، ضربه اش را به جایی زد که رحمتی توپ را گرفت. البته عملکرد رحمتی هم در این صحنه بسیار خوب بود اما عالیشاه هم می توانست ضربه بسیار بهتری بزند.
دقیقه ۲۴
در دقیقه ۲۴ این مسابقه در حالی که بازی در جریان عادی اش قطع شده بود، هواداران هر دو تیم ایستادند و هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس را تشویق کردند. بعد از این وقفه کوتاه، هر دو تیم محتاط تر شدند. استقلال و پرسپولیس دیگر نتوانستند عملکرد دقایق ابتدایی را تکرار کنند و دربی به همان سمتی پیش رفت که همیشه در آن شرایط برگزار می شد. دربی سرد و کسل کننده شد و موقعیت های نه چندان خوبی برای دو تیم درست می شد. با این حال همچنان پرسپولیس حضور پررنگ تری در زمین حریف داشت.
دقیقه ۴۱
در دقیقه ۴۱ استقلال صاحب یکی از خطرناک ترین موقعیت های خود شد که البته توپ به آرامی در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت. پس از این صحنه مجیدی روی سوشا خطا کرد و اولین کارت زرد این مسابقه را از داور گرفت.
دقیقه ۴۴
در دقیقه ۴۴ این مسابقه پرسپولیس دوباره می توانست دروازه استقلال را باز کند. احمد نوراللهی در حالی که یکی دو قدم عقب تر از نقطه پنالتی صاحب موقعیت شد، ضربه آرامی به توپ زد که البته رحمتی هم به خوبی این توپ را گرفت. نیمه اول بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم و گل استقلال
با شروع نیمه دوم، استقلال در همان دقایق ابتدایی توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. در دقیقه ۴۹ سانتر خوب خسرو حیدری روی سر جابر انصاری نشست و او با یک ضربه سر زیبا، دروازه پرسپولیس را باز کرد. سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس هم مثل تماشاگران، تماشاچی این گل بود و کار خاصی انجام نداد!
تعویض بنتسون
در دقیقه ۵۴ احمد نوراللهی لنگ لنگان زمین را ترک کرد و جای خود را به بنستون داد. یک دقیقه بعد هم پرویز مظلومی، یعقوب کریمی را از زمین بیرون کشید و به جای او محمدرضا خرسندنیا وارد زمین شد.
دقیقه ۶۶
در دقیقه ۶۶ پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد. رامین رضاییان توپ را سانتر کرد و محسن بنگر از جلوی دروازه در شرایطی که تعادل خوبی نداشت توپ را به بیرون زد.
فشار پرسپولیس
پرسپولیسی ها که فشار خود را زیاد کرده بودند، در دقیقه ۶۷ تا ۶۹ صاحبه سه کرنر شدند. در اولین ضربه کرنر، جلوی دروازه استقلال به اندازه ای شلوغ شد که چهار پنج بازیکن دو تیم از خط دروازه عبور کردند. یک دقیقه بعد دوباره مهدی رحمتی دروازه استقلال را نجات داد. اما حملات پرسپولیس تمام نشد. سرخپوشان دوباره حمله کردند و در دقیقه ۷۰ هم دو بار به سمت دروازه استقلال رفتند که هر دو دفعه ناکام بودند. ادامه حملات پرسپولیس تا پایان بازی هم ادامه داشت تا این که سرخ ها دست به یک کار بزرگ زدند.
دقیقه ۹۴
درحالی که پرسپولیس برای رسیدن به گل تلاش می کرد یک ارسال بلند از میانه های زمین و از دست رفتن تمرکز مدافعان استقلال، رامین رضاییان با شوتی محکم دروازه حریف را نشانه گرفت که توپ ضمن برگشت به بنتسون درون دروازه استقلال رفت تا بازی مساوی شود.
پایان بازی
داور ۴ دقیقه وقت اضافی اعلام گرفت و این ۴ دقیقه که ظاهرا با تا دقیقه ۹۵ به طول انجامید برای پرسپولیس مثل طلا ارزش داشت و در نهایت این بازی هیجان‌انگیز و دراماتیک برای سرخ ها در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

https://hoorkhabar.ir/586519کپی شد!
77