قلاوند: آموزش های مهارتی، خدمت سربازی را در مسیر اشتغال پیش می برد

به گزارش هورنیوز، کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، سربازان را برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت مقدس سربازی آماده می کند.

رحمن قلاوند در خصوص آمار عملکرد آموزش در کارگاه های پادگان در ۶ ماهه اول امسال عنوان کرد : بیش از ۷۴ هزار نفرساعت آموزش به سربازان وظیفه در پادگان های نظامی استان خوزستان ارائه شد.

وی تصریح کرد : این آموزش ها با هدف افزایش مهارت های فنی و حرفه ای سربازان و در مسیر زمینه سازی برای اشتغال آنان پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی به سربازان ارائه که پس از پایان دوره و انجام آزمون گواهینامه مهارت به آن ها اعطا شد.

قلاوند افزود: آموزش مهارتی درپادگان به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازی، طرحی تحت عنوان طرح آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان در بهمن ماه ۷۱ توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه و پس از تصویب هیئت دولت و مقام معظم رهبری آیین‌نامه اجرایی آن به نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان خاطرنشان کرد: براساس این قانون، سازمان با همکاری مسوولان اداره آموزش پادگان ها در نشست های کارشناسی، پس از برنامه ریزی و توافق های لازم برمبنای استانداردها به آموزش پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان ها می پردازند.

“آموزش های فنی و حرفه ای نقش بازدارنده درتکرار جرم دارد”

در بخشی دیگر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: از مهم ترین اهداف آموزش زندانیان، توانمندسازی آنان جهت تامین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم است.

رحمن قلاوند در خصوص عملکرد آموزشی در زندان های استان در شش ماهه اول امسال اظهارکرد: یکی از بخش های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای، آموزش در زندان است؛ در این راستا از طریق عقد تفاهم نامه با اداره کل زندان های استان خوزستان مبنی بر ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان در استان، تعداد ۶۴۰ نفر زندانی در ۸۹۷هزار و ۵۴۵نفرساعت در ۶ماهه اول امسال آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را پشت سر گذاشتند.

وی در خصوص اهمیت این بخش از آموزش گفت: از آن جایی که بیکاری و فقدان مهارت، یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است، بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی وی کمک می کند. قلاوند ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش سازنده ای در ایجاد روحیه خودباوری و تآمین معاش آینده آنان ایفا می کند؛ در واقع از مهم ترین اهداف این آموزش ها تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی و توانمندسازی جهت تامین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان است.

https://hoorkhabar.ir/583625کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.