شهردار اهواز: شهر با تفاهم و تعامل بین بخشی ساخته می شود

به گزارش هورنیوز: در این نشست که با حضور معاونان شرکت برق منطقه ای و شهرداران مناطق اهواز برگزار می شد، سید خلف موسوی گفت: افزایش جمعیت، گستردگی و وسعت روزافزون کلانشهر اهواز موجب بالارفتن مصرف انرژی و افزایش نیاز به برق به عنوان انرژی پایه توسعه گردیده است.

شهردار اهواز افزود: امروز باید در خصوص آینده مصرف برق در شهر اهواز که می تواند توسعه متوازن شهر را تحت تاثیر خود قرار دهد تصمیم گیری نماییم و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خاموشی ها اندیشه کنیم.

سید خلف موسوی بر لزوم زیر زمینی شدن خطوط انتقال برق خاطرنشان نمود و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر اهواز در بحث نما و منظر شهری، وجود دکل های انتقال برق است که باید نسبت به زیر زمینی و کابلی شدن آن ها اقدام کرد.

شهردار اهواز ضمن برشمردن مشکلات ناشی از وجود دکل های فشار قوی برق در راه اجرای پروژه هایی که با توسعه شهر ارتباط تنگاتنگ دارند، ادامه داد: انتظار داریم از این پس شاهد همکاری های متقابل فی مابین شهرداری و شرکت برق منطقه ای باشیم چرا که تنها با همکاری و تعامل بین بخشی است که می توان مشکلات عمده شهر اهواز را که سال هاست بر زمین مانده است حل و برطرف نمود.

سید خلف موسوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تسریع در عملیات اجرایی پروژه هایی نظیر تقاطع غیر همسطح چهارشیر، زیرگذر شریعتی و روزگذر جواد الائمه که با مشکل در مسیر بودن دکل های برق روبرو هستند امیدوارم در سایه تعامل مشترکی که با شهرداری اهواز با برق منطقه ای صورت می دهد شاهد بک کار و فعالیت جهادی برای برطرف شدن این مشکلات باشیم.

 همچنین در ادامه این جلسه، مهندس جان قربان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار داشت: خوزستان، ۱۵ درصد برق کشور را مصرف می کند و در این میان اهواز با مصرف یک سوم برق استان از اهمیت بسیار زیادی در شبکه توزیع و انتقال برق برخوردار است.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن اجرای عملیات احداث ۸ پُست برق ۱۳۲ کیلو واتی با استفاده از فاینانس خارجی تصریح کرد: از شهرداری اهواز انتظار همکاری جدی و مساعدت داریم و امیدواریم با مساعی شهردار محترم شاهد خاموشی ها به دلیل کمبود خطوط انتقال در سال های آینده نباشیم.

گفتنی است در پایان این نشست صورتجلسه ای منعقد گردید که طی آن شرکت برق منطقه ای نسبت به ارسال جانمایی نقاط مورد نظر جهت احداث پُست های برق خود به شهرداری در فرصت مقتضی اقدام نماید و نیز مساعدت لازم در خصوص عبور امتداد خیابان انتهای کوی مجاهد به شهرک پیام د منطقه چهار شهرداری صورت دهد و اقدامات  لازم را برای بازگشایی این مسیر انجام دهد.

https://hoorkhabar.ir/583670کپی شد!
30