طوفان تهران و البرز را درنوردید

شدت طوفان تهران به حدی است که قدرت دید را در برخی مناطق کاهش داده است. سرعت طوفان نیز حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است همچنین این تندباد موجب شکسته شدن درختان ، شیشه های منازل و همچنین قطع برق در برخی مناطق شهرستان های غربی استان تهران از جمله شهریار و ملارد شده است.
در همین رابطه رییس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان تهران در گفت وگو با ایرنا گفت: حرکت این تندباد عصر امروز از استان البرز آغاز و در ادامه مناطق غربی استان تهران را درنوردید. عشقی افزود: این تندباد به صورت توفان های پراکنده با عمر کوتاه از آسمان استان تهران عبور می کند.

همچنین هواشناسی البرز از وزش تند باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت خبر داد. منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی البرز گفت: سرعت باد فردا سه شنبه در استان البرز بیشتر خواهد شد.وی اظهار کرد: امشب توفان شن و گرد وخاک بیشتر مناطق استان البرز را در برگرفته و تا ساعات دیگر در ارتفاعات شاهد بارش باران خواهیم بود.

رحمانیان گفت: فردا سه شنبه برشدت باد و گردو خاک و بارندگی در استان البرز افزوده می شود. تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی تند باد امشب دریافت نشده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز در گفتگو با ایسنا از وقوع توفان در ۵ استان کشور خبر داد و در این باره گفت: حدود یک ساعت پیش سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای که به ما داد از بروز توفان توام با بارش شدید و رگبار در ۵ استان کشور شامل تهران، قزوین، البرز، مرکزی، قم خبر داد.

مرتضی اکبرپور افزود:‌از این رو ما نیز تمامی دستگاه‌های خود را به حالت آماده‌باش درآورده و به شهروندان نیز هشدار می‌دهیم که از تردد غیر ضروری در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند. همچنین افرادی که مشغول رانندگی هستند نیز باید توجه داشته باشند که با توجه به کاهش شعاع دید، لازم است با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گفته اکبرپور، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا نیمه‌های امشب نیز ادامه داشته باشد و پس از آن نیز تا صبح فردا شاهد بارش باران در برخی از این مناطق باشیم. توفان و گرد و خاک تاکنون بخش‌های زیادی از تهران و البرز و سه استان دیگر را در بر گرفته و منجر به ترافیک نیمه سنگین در معابر تهران و البرز شده است.

خبرگزاری صداوسیما نیز از قطع برق شهرستان شهریار بر اثر تند باد شدید خبر داد. در این رابطه رئیس اداره برق شهرستان شهریار گفت:پست ۶۳کیلو وات برق شهریار به طورکامل از مدار خارج شده است. آریان فر با بیان اینکه هم اکنون تند باد هنوز ادامه دارد افزود: ماموران اداره برق تلاش می کنندتا دوباره جریان برق را برقرار کنند.

https://hoorkhabar.ir/580670کپی شد!
46