استاندار خوزستان از اختصاص پنج میلیون دلار برای رونق مبادلات بازارچه اروندکنار خبرداد

عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در آیین افتتاح بازارچه مرزی اروندکنار شهرستان آبادان افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش تجارت در اروندکنار، نیاز اعتبار ارزی این بندر به منظور تسهیل در مبادلات ارزی نیز در صورت نیاز افزایش می یابد.

وی رونق بخشی به اقتصاد منطقه با اولویت اشتغال مردم محلی را رویکرد دولت خواند و گفت: تلاش می کنیم تا غبار نشسته بر پیکر اقتصاد در مناطق مرزی با توجه زیر ساخت های موجود زدوده شود.
مقتدایی از شیلات، کشاورزی و تجارت به عنوان ظرفیت های فراموش شده اروندکنار یاد کرد و گفت:مردم این منطقه در خط مقدم سال ها در دوران دفاع مقدس، آسیب های فراوانی را متحمل شدند و زیرساخت های اقتصادی خود و اشتغال را از دست دادند.
استاندار خوزستان به تنظیم بخشنامه مربوط به آزادسازی مبادلات مرزی در این استان اشاره کرد و افزود:طبق این بخشنامه از تمامی ظرفیت های استان برای کمک به اقتصاد خانوار شهروندان به عنوان مرزنشینان و کالای همراه ملوانی بهره گیری می شود.
استاندار خوزستان با تشریح ظرفیت های بی نظیر استان برای گسترش صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق گفت: با اقدامات صورت گرفته صادرات کالا از مرز بین المللی شلمچه به عراق از ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.
وی با بیان فعال سازی بندر تجاری شادگان در دولت یازدهم، گفت:هم اکنون ۱۰۰ شناور باری در این بندر مستقر است و برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
امام جمعه اروندکنار نیز در این آیین با تجلیل از اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش مرزی اروندکنار، صدور مجوز واردات کالا از بندر تجاری اروندکنار را خواستار شد.
حجت الاسلام مهدی محمدی پور بیکاری و استفاده نشدن از توان نیروهای بومی را مهم ترین دغدغه مرزنشینان اروندکنار دانست و افزود:با اتمام وقت اداری تعداد زیاد مینی بوس حامل کارکنان نهادها و ادارات دولتی از اروندکنار به آبادان می رود.
وی قطع طولانی مدت آب شرب مردم را یکی دیگر از مشکلات این منطقه طی چند روز گذشته عنوان کرد و تدبیر برای رفع این مشکل را خواستار شد.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین با تشریح اقدامات دولت برای رونق همه جانبه شهرستان، گفت:با همگرایی سیاسی در راستای توسعه اقتصادی استان خوزستان گام های موثری برداشته شده است.
عزیزالله شهبازی افزود:۱۴ واحد صنعتی راکد با پیگیری و همکاری بین بخشی دوباره به چرخه تولید بازگشت و عملیات ساحل سازی اروند نیز به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری در حال اجراست.
بازارچه مرزی اروندکنار آبادان روز دوشنبه با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.
اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.
سالانه بیش از دو میلیون نفر از کاروان های راهیان نور و میهمان نوروزی از یادمان شهدای عملیات والفجر ۸ در اروندکنار دیدن می کنند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/580663کپی شد!
34