۱۵ مرداد آخرین مهلت ثبت نام در مدارس

جمشید کمایی اظهار کرد:تا کنون بالغ بر ۶۹۹ هزار و ۲۶۳ دانش آموز در مقاطع مختلف این استان ثبت نام کرده اند.

وی گفت: جمعیت دانشآموزی استان خوزستان حدود ۸۵۰ هزار نفر است و باید تا قبل از ۱۵ مرداد در مدارس ثبت نام کنند زیرا این تاریخ برای ثبت نام تمدید نمی شود.

وی گفت: متاسفانه خانواده ها در ابتدای تاریخ ثبت نام اعلام شده فرزندان خود را در مدارس ثبت نام نمی کنند و همین موضوع باعث برهم زدن برنامه ریزی های آموزش و پرورش می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: تا کنون حدود ۷۸ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده اند که امید است تا پایان وقت اعلام شده ۱۰۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان در خرداد ماه نمره کافی را کسب نکرده اند و منتظر امتحانات شهریور ماه هستند و به همین منظور ثبت نام خود را برای سال تحصیلی جدید انجام نداده اند این در حالی است که این افراد باید ثبت نام خود را انجام دهند و در صورت تغییر در آینده می توانند اقدام کنند.

کمایی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی افزود: بیشتر خانواده های دانش آموزان متقاضی ثبت نام فرزندان خود در مدارس مرکز شهرهستند و همین موضوع باعث کمبود فضای آموزشی در برخی از مدارس شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین در ادامه با اشاره به اجرای پروژه ملی مهر در استان اظهارکرد: این پروژه چند سال است که برای آماده سازی بازگشایی مدارس در مهر ماه انجام می شود.

وی گفت: با توجه به گرمی آب و هوا در استان مدت زمان تحصیل دانش آموزان کمتر از سایراستان ها است به همین منظور به دلیل اینکه شش ماه ابتدای سال بهترین زمان تحصیل دانش آموزان در خوزستان است باید بازگشایی مدارس در خوزستان به موقع انجام شود.

کمایی افزود: در پروژه مهر تمامی امکانات مورد نیاز مدارس برای بازگشایی شناسایی و تهیه می شود تا فضا برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

وی بیان کرد: سامان دهی نیروی انسانی، تجهیز مدارس، ابلاغ ها و انتصاب ها و بسیاری موارد دیگر به منظور آماده سازی فضای آموزشی از دیگر بخشهای این پروژه است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: امسال مقرر شده است تا ۲۰ مرداد ماه بحث نقل و انتقال معلمان به پایان برسد تا در این بخش دچار مشکل نشویم.

در سال تحصیلی گذشته حدود ۸۵۰ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۸۰۵ مدرسه مشغول به تحصیل بوده و بیش از ۶۳ هزار معلم نیز کار تدریس این دانش آموزان را به عهده داشتند.

https://hoorkhabar.ir/577755کپی شد!
21