هاشمی رفسنجانی : مظلومیت آبادان در فدا کردن آبادانی خود برای کشور است

به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر دیروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر آبادان، به سوابق آشنایی خویش از این شهر و مردم خوب آن اشاره کرد و گفت: اوج مظلومیت آبادان در جنگ ۸ ساله، به ویژه در مقطع آغازین است که آبادی خویش را فدای کشور کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر به حق بودن خواسته‌های مردم این خطه گفت: مردم آبادان و خرمشهر وفاداری خود به نظام، کشور و انقلاب را ثابت کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی، پالایشگاه نفت را محور توسعه آبادان توصیف کرد و گفت: برخورداری پالایشگاه و آبادان باید متقابل باشد.

ایشان به منطقه آزاد اروند و تأثیرات آن برای رونق ایران، استان خوزستان، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با یادآوری طرح‌های دوران سازندگی برای آن منطقه، گفت: هم قبل از انقلاب، هم در جنگ و هم در زمان ریاست جمهوری نسبت به نیازها و زیرساخت‌های شهر آبادان آشنایی داشتم، به همین خاطر در دوران سازندگی چند طرح ویژه مانند شرکت ژیان، حل معضل فاضلاب و طرح آبیاری نخلستان را شروع کردیم که اگر ادامه می‌یافت، بخشی از نیازهای واقعی مردم برآورده می‌شد.

هاشمی رفسنجانی طرح پرورش میگو را یکی از برنامه‌های دولت سازندگی در اروندکنار و چوئبده دانست و گفت: اگر آن طرح با ۵ هزار هکتار ظرفیت توسعه جدی گرفته می‌شد، امروز شاهد بیکاری جوانان آبادانی نبودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لایروبی اروند و بهمن‌شیر را ضروری توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که مسؤولان به آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار توجه کنند.

در آغاز این دیدار حمید حنظل عیدانی، رئیس شورا گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیازها ارائه کرد و آقای شجاع زویدات، عضو شورا و حافظ قرآن، از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و سطح آن گزارشی داد و گفت: در سفر به مصر، آقای عثمان طه که مشهورترین خطاط قرآن است، تأکید می‌کرد که اندیشه‌ها و گفتارها هاشمی رفسنجانی همان اسلام واقعی است.

 

https://hoorkhabar.ir/577743کپی شد!
31
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.