مقتدایی : مدیران نباید فقط کارهای روزمره را انجام دهند

عبدالحسن مقتدایی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: برنامه های اجرایی را باید به صورت منسجم تر و منظم تری در دستور کار خود قرار دهیم. بحث تجلیل از ستادهای پشتیبانی دفاع مقدس در حال پیگیری است چون عقیده دارم احترام به پدر و مادر خیلی بالاست.

وی افزود: هر کسی که افراد را هدایت کند به لحاظ ارزشی همان کار پدر و مادر را انجام می دهد. در واقع افرادی که زندگی دیگران را به هر شکلی هددایت کنند دارای همان جایگاه پدر و مادر هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جایگاه پیشکسوت کمتر از پدر و مادر نیست و حرمت را باید یاد بگیریم تا آن را به آیندگان نیز انتقال دهیم. باید حرمت و ارزش بزرگترها را از اکنون به فرزندان خود یاد داده و آنها را برای احترام گذاشتن در آینده مهیا کنیم.

مقتدایی بیان کرد: سال گذشته از نمایندگان ادوار گذشته تجلیل شد چون در واقع این افراد اساتید ما هستند. البته این تجلیل موجب خیر هم شده و خیلی از همرزمان و همکاران نیز دوباره بعد از سالها در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: معمولا قصد داریم برنامه های دوران دفاع مقدس را کلیشه ای اجرا کنیم ولی باید توجه داشت که اکنون با نسل جدیدی روبرو هستیم. باید از حالت کلیشه ای خارج شده و در اجرای برنامه ها ابتکارات مختلفی را به خرج دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید به پیشکسوتان و بزرگان احترام گذاشته و برای آنها احترام قائل باشیم حتی اگر خاطره تلخی از آنها داریم. مسئولان ستاد پشتیبانی جنگ را هر دستگاه باید به صورت مجزا احصا کرده و استانداری از آنها با اهدای لوح تجلیل خواهد کرد ولی هر سازمان باید یک هدیه ویژه به خانواده این افراد اهدا کند.

مقتدایی ادامه داد: تمامی سازمان های دولتی هم ستاد پشتیبانی داشته و حتی اگر شده با جمع آوری کمک های مالی مردمی و یا ارسال کمک های نقدی در جنگ نقش های خوبی را ایفا کردند.

وی تأکید کرد: برای پیگیری مسائل مربوط به بازگشایی مدارس چندان وقتی باقی نمانده و باید در دهه سوم مرداد ماه اولین جلسه این ستاد را برگزار کنیم. خوشبختانه سال گذشته استان خوزستان در بحث بازگشایی مدارس بهترین رتبه را در کشور کسب کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر قرار است شاهد ایجاد توسعه در استان باشیم باید رسالت خبرنگاران را درک کرده و مأموریت خاص و عام دستگاه های اجرایی نیز مشخص شود. همه دستگاه های اجرایی باید در بحث توسعه مراسم روز خبرنگار و سالگرد ورود آزادگان نقش آفرینی داشته باشند.

مقتدایی اضافه کرد: اگر قرار است توسعه ای در استان داشته باشیم باید به انجام کارهایی فراتی از مسائل روزمره بپردازیم. مدیران نباید فقط فعالیت های جاری و یومیه را انجام داده بلکه باید کارهای بیشتری را برنامه ریزی و اجرا کرده تا موفقیت های خوبی را شاهد باشند.

وی بیان کرد: حلقه وصل وظایفی که باید به صورت روزمره انجام شود و افرادی که این کارها را انجام دهند، پرداخت حقوق بوده و اگر به همین مسائل اکتفا شد هرگز هیچ اتفاق و توسعه ای در استان روی نمی دهد. جبهه معضلات و جبهه مدیران در مقابل همدیگر قرار گرفته و حلقه وصل آنها مدیرانی خواهند بود که با تدابیر لازم امور مختلف را مدیریت کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای ایجاد توسعه نیاز به حل معضلات داریم که لازمه این امر هم برنامه ریزی های منسجم است. اگر شبیه به زمین فوتبال بخواهیم مثال بزنیم باید گفت که توسعه بومی استان در گذشته یک بر صفر از جنگ تحمیلی عقب بود ولی بلافاصله خودش را در زمین توسعه پیدا کرد.

مقتدایی افزود: در شرایطی که ۱۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی یعنی ۲۸ درصد کاهش داشتیم، نباید خودمان را کنار کشیده و ما نیز به هر نحوی خود را حفظ کردیم تا برای توسعه خوزستان سه گل بزنیم.

وی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعا اعتبارات هم اختصاص یافته که نمود این مثال در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است. این طرح پیشرفت چندانی نداشت ولی با برنامه ریزی های منسجم اعتبارات لازم را برای آن کسب کرده و هم اکنون نیز در حال اجرا است.

استاندار خوزستان یادآور شد: هیچ فرد مخالف و موافقی اکنون نمی تواند این ادعا را داشته باشد که وضعیت اقتصادی در مرزهای خوزستان مانند دو سال گذشته است. اینکه در شلمچه ۶۰۰ میلیون دلار صادرات را طی یک سال به یک میلیارد دلار رسیده فقط نشان از همکاری همه جانبه دستگاه های استان و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی در مرزهای استان است.

مقتدایی تأکید کرد: آنقدر فعالیت ها و همکاری های همه جانبه در مرزها را افزایش دادیم که اکنون بیش از ۱۰۰ شناور در بندر شادگان تردد می کند. چنین فعالیتی در بندر شادگان نشان از امنیت مرزی و اشتغالزایی دارد.

وی ادامه داد: در اهواز یک هزار و ۵۰۰ متر راه پیدا کردیم که نشان دهنده مرزی بودن این شهر است. بنابراین شهروندان آن می توانند عضو تعاونی مرزنشینان شوند. باید از مفاد قانونی موجود و به تبع اختیارات درون استانی در راستای پیشرفت خوزستان بهره گرفت.

استاندار خوزستان اظهار کرد: حتما سه امتیاز توسعه را زمین فوتبال عقب ماندگی های خوزستان کسب کرده و کسی نباید منتظر باشد که امام زاده ای در تهران وی را حاجت روا کند بلکه باید خودش همت لازم را به کار بگیرد.

مقتدایی در پایان گفت: توسعه نباید آسیب و زیانی به شرایط محیطی منطقه وارد کند. قریب به ۷۰ پروژه خاص را در خوزستان تدوین کرده و در یک کتابچه هم به چاپ خواهیم رساند. این پروژه ها در بخش های مختلفی از جمله فرهنگی، آموزشی و ساخت و ساز هستند.

https://hoorkhabar.ir/577744کپی شد!
23
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.