بیش از ۹۰۰ دستگاه نفتکش از جاده های خوزستان عبور می کنند

سرهنگ قاسم قدرتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست اعضای شورای ارتقای ایمنی راههای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این نفتکشها بمبهای متحرکی هستند که می توانند جاده های استان را با خطر مواجه کنند.

وی اضافه کرد: سیستم اطفاء حریق این خودروها که به طور عمده حامل ماده نفتی نفتا هستند به تجهیزات اطفاء حریق خاص خود نیاز دارد که خوزستان از این تجهیزات محروم است.

سرهنگ قدرتی گفت: نبود ایستگاه های آش نشانی در مسیر جاده ای باعث شده که گاه و بیگاه شاهد آتش سوزی های ناشی از تصادفات باشیم و خودروهای آتش نشانی زمانی به محل وقوع حادثه می رسند که آتش سوزی به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: احداث ایستگاه های آتش نشانی باید بر اساس میزان تصادفاتی که رخ می دهد برای محورهای خوزستان اولویت بندی شود.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: به طور جد خودروهای نفتکش عراقی کنترل می شوند اما میزان حجم ورودی این خودروها بیشتر از ظرفیت جاده است و انطباقی بین ظرفیت پذیری جاده و حضور این خودروها نیست.

وی افزود: تردد این خودروها در محورهای استان کنترل و روزانه با تخلفات رانندگان آنها برخورد می شود.

سرهنگ قدرتی ادامه داد: هر خودروای که وارد کشور می شود باید پلاک ترانزیتی داشته باشد که خودروهای نفتکش عراقی این پلاک را ندارند و این در حالی است که ماهانه یک حادثه ناشی از تردد این خودروها در جاده های خوزستان حادث می شود.

وی اظهار کرد: از مجموع حوادث جاده ای استان سه تا چهار درصد مربوط به حوادث ناشی از تردد این خودروهاست که بخشی از تصادفات متوجه عامل انسانی است و بخشی دیگر هم به راه و ایمنی خودرو برمی گردد و تمام اینها در بروز تصادفات تاثیر دارد.

منبع ایرنا

https://hoorkhabar.ir/577688کپی شد!
112