مسئولان خوزستانی که برای حضور در کارزار انتخابات استعفا دادند

برخی از مسئولان دولتی در خوزستان برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس از سمت خود استعفا کردند اما شهردار اهواز به این عرصه ورود نکرد و نیز استعفای شهردار آبادان تاکنون پذیرفته نشده است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال برگزار می‌شود و مسئولان دولتی استعفاهای خود را جهت شرکت در این دوره از انتخابات ارائه کردند.

نخستین موج استعفاها در خوزستان از استانداری آغاز شد و ۳ تن از مدیران استانداری و یکی از فرمانداران شهرستان‌های خوزستان استعفای خود را تقدیم کردند.

محسن اورکی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان، علی عماد، معاون استاندار خوزستان و مسئول کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات و الهه موالی زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ۳ تن از مدیران مستعفی استانداری بودند.

از بین فرمانداران خوزستان جهانبخش قلاوند، فرماندار ایذه جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفای خود را ارائه کرد که با استعفای وی موافقت شد.

در شهرستان آبادان که یکی از مهم‌ترین شهرهای خوزستان است، عبدالله کعبی، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند و محمودرضا شیرازی، شهردار این شهر استعفا دادند. البته استعفای شیرازی مشکلاتی را در شورای شهر ایجاد کرد و تاکنون این استعفا پذیرفته نشده است.

سید جاسم ساعدی، رییس هیئت مدیره کشت و صنعت نیشکر کارون  و مشاور وزیر جهاد کشاورزی که سابقه نمایندگی مجلس در دوره‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم از حوزه شهرستان شوش را در پرونده خود دارد، از سمت خود استعفا کرده اما تاکنون انگیزه استعفایش را مطرح نکرده است.

عبدالجلیل بیلاوی عضو شورای شهر شوش یکی دیگر از کسانی است که می‌خواهد از حوزه شهرستان شوش دانیال(ع) وارد بهارستان شود و به همین دلیل از سمت خود استعفا کرد.

اما در حوزه شهرستان دزفول سید احمد آوایی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر صنعت معدن و تجارت از سمت خود استعفا داد، آوایی در مجلس هفتم و هشتم حضور داشت اما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شد.

البته در خوزستان استعفا نکردن برخی مدیران نیز مشکلاتی ایجاد کرد؛ سید خلف موسوی، شهردار اهواز یکی از گزینه‌های مطرح برای ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس بود که تا پایان مهلت قانونی استعفای خود را ارائه نکرد؛ این اقدام موسوی سبب موضع گیری اعضای شهر اهواز شده و این روزها به شدت از عملکرد وی انتقاد می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/575123کپی شد!
28