شفیعی: هنر انقلاب اسلامی با ساختار اداری به جایی نمی رسد

هنر انقلاب اسلامی با ساختار اداری به جایی نخواهد رسید چون انقلاب اسلامی چیزی خارج از این مقوله‌ها بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان هفتم تیرماه در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گفت: ما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی باید در خور شأن انقلاب اسلامی در عرصه هنر ظاهر شویم. هنر انقلاب اسلامی باید از جان‌ها، دل‌ها و اندیشه‌های پاک تراوش کند و تولید شود. آنچنانی که انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای فرزندان خود را به میدان آورده و نسخه خود را ارائه کرده ما در انقلاب اسلامی روی ریل به رسمیت شناخته شده جهانی حرکت نکردیم.

وی با اشاره به سخن یک اندیشمند غربی در توصیف امام راحل گفت: به گفته این اندیشمند غربی آیت‌الله خمینی با حرکت خود نه لوکوموتیو را عوض کرد نه لوکوموتیو ران را؛ بلکه به جای تغییر این دو، ریل‌ها را در مسیری که خود درست می‌دانست قرار داد و طبیعتا حرکت، حرکت مطابق ایده‌های او شد.

شفیعی گفت: ما نمی‌توانیم برای هنر انقلاب اسلامی منتظر افراد و جریان‌هایی بمانیم که نگاهشان در حوزه هنر نگاه زمینی است. در همین فضای موجود آثار و محصولاتی که در سطوح مختلف هنری تولید و به بازار عرضه می‌شود وقتی با امکانات دولتی و رسمی کشور تولید می‌شود، خروجی آن‌ها را ببینید، مطرح‌ترین آن​ها که بخشی از جریان‌های هنری امروز در جامعه ما تولید می‌کنند بالاترین سطح تولیدات و خروجی و عرضه شان پایین‌ترین مسائلی است که در نگاه دینی ما وجود دارد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: امام هنر را، هنر زنده را هنر بیان درد می‌دانند. نسبت این هنر را با هنر بی‌خبری، هنری بی‌دردی و هنر بی‌تفاوتی بسنجید بعد معلوم می‌شود ما کجا دنبال چه چیز باید بگردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای این کار نسل جوان ما باید فارغ از همه تعلقات وارد صحنه شوند. اینکه بمانیم تا جریان​های رسمی سنتی برای ارزش‌های انقلاب کاری کنند آبی در این دیگ گرم نخواهد شد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان خطاب به جوانان و شرکت​کنندگان فراخوان «از قیام روح الله تا قیام انصارالله» گفت: پس باید منسجم باشید، هم با امکانات، تکنیک و فناوری و ابزار روز آشنا باشید، هم انگیزه​های ایمانی را در این کار به میدان آورید. هنر انقلاب اسلامی با ساختار اداری به جایی نخواهد رسید چون انقلاب اسلامی چیزی خارج از این مقوله​ها بود. انقلاب اسلامی را بشناسید. ظرفیت​‌های بکر و زمین مانده​ای وجود دارد، آنها را بشناسید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه چمران اهواز ادامه داد: اگر امام نبود گرد مرگ و خفت روی عالم و آدم پاشیده شده بود. امروز در یمن کربلایی جدید شکل گرفته و برنامه حکام و شیوخ فاسد سعودی مثل صدام این بود که در هفت روز قصه یمن تمام خواهد شد؛ حاکمانی که همه فضای فکری‌شان شکم و اوضاع مربوط به آن است. حکام حجازی غیر از خوردن چیزی بلد نیستند نمی‌دانند.

وی افزود: آنها گمان کردند با صد بار بمباران یمن اتفاقی خواهد افتاد. امروز ایستادگی یمن وارد ماه چهارم خود شده است. حکام سعودی روسیه را واسطه کرده‌اند که ما با انصارالله یمن توافق امضا می‌کنیم اما از این شرطشان که ما باید عذرخواهی کنیم دست بردارند. انصارالله یمن از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس آموختند که باید متجاوز در جای خود بنشیند و بعد بنشینیم گفت‌وگو کنیم. گرچه دنیا بی در و پیکر است اما این طور نیست که چهار ماه بمباران کنند و زنان و کودکان را بکشند و بعد توافق کنند؛ امام در سال ۵۷ این نسخه را باطل کرد.

شفیعی تأکید کرد: اراده‌های خود را مصمم کنید و منتظر تشویق هیچ‌کس نباشید. مگر امام در انقلاب اسلامی منتظر کسی ماند؟ مگر رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس منتظر کسی ماندند؟ به لطف الهی از وجود و نفس فرزندان انقلاب اسلامی هنر فاخر و آرمانی تولید می‌شود. بگذارید تشویقمان نکنند. مگر بناست این اتفاق بیفتد؟ مهم این است که این هنر ماندگار است و چون به سرچشمه الهی متصل است ریشه‌دار است.

https://hoorkhabar.ir/575132کپی شد!
45