مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان: آموزش زندانیان روحیه خودباوری و تأمین معاش آن ها را تقویت خواهد کرد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان درمراسم انعقاد تفاهم نامه با اداره کل زندان ها:آموزش زندانیان روحیه خودباوری و تأمین معاش آن ها را تقویت خواهد کرد.

رحمن قلاوند گفت: با ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان با توجه به نقش سازنده این آموزش ها در روحیه خودباوری آن ها سبب تأمین معاش آینده مددجویان خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اداره کل زندان های استان به منظور ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان که ظهر امروز ( ششم خرداد ) در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: آموزش در زندان ها با توجه به نقش سازنده ای که در روحیه خودباوری و تامین معاش آینده مددجویان ایفا خواهدکرد، مورد توجه هر دو سازمان است.

رحمن قلاوند در خصوص اهداف این تفاهم نامه بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای مددجویان در کارگاه های آموزشی مستقر در ندامتگاه به منظور تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی و توانمندسازی جهت تامین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان از مهمترین اهداف است.

وی با اشاره به تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در راستای تفاهم نامه موجود، تصریح کرد: بیمه کردن کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش، تامین مربی واجد شرایط جهت تدریس در کارگاه های آموزشی مستقر در ندامتگاه، صدور گواهینامه مهارت، ارائه مشاوره کارشناسی به مسئولین ندامتگاه ها در خصوص بهسازی فضاهای آموزشی فعلی و تجهیز آن ها و ایجاد فضاهای آموزشی جدید با تجهیزاتی مطابق استاندارد و نیز تامین مواد مصرفی بریا کارگاه های آموزشی جهت استفاده در حین آموزش از جمله تعهدات اداره محسوب می شود.

قلاوند در بیان تعهدات متقابل اداره کل زندان های خوزستان براساس تفاهم نامه منعقدشده، ادامه داد: تامین فضای مناسب آموزشی، در اختیار گذاشتن ملزومات اداری مورد نیاز، معرفی و اعزام تعداد مددجویان مشخص شده به صورت منظم در طی دوره آموزشی به کارگاه آموزشی مربوطه، تجهیز کارگاه های آموزشی ندامتگاه ها مطابق با استانداردهای مهارت آموزشی حرفه های مورد نیاز و ثبت دقیق اطلاعات مددجویان در سامانه پورتال جامع آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را می توان در زمره تعهدات اداره کل زندان ها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در خصوص میزان زمان ارائه برنامه آموزشی خاطرنشان کرد: آموزش در ندامتگاه به میزان ۱۶۸۰ نفردوره معادل ۲۴۴ هزار و ۴۳۱ نفرساعت و براساس اطلاعات ثبت شده در پورتال جامع آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

لازم به ذکر است مدت زمان اعتبار این تفاهم نامه از آغاز برنامه های آموزشی سال ۱۳۹۴ تا پایان اسفند ماه همان سال خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/571792کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.