برنامه ریزی مشخصی برای ایجاد یک فرهنگ سازی مناسب جهت کنترل دخانیات وجود ندارد

فرماندار اهواز گفت: با اعلام غیرمجاز بودن عرضه قلیان در اماکن عمومی از سوی استانداری خوزستان، تا کنون بیش از ۱۴ هزار قلیان در اهواز جمع آوری شده است.

اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار داشت: از دی‌ماه سال گذشته با اعلام غیرمجاز بودن عرضه قلیان در اماکن عمومی از سوی استانداری خوزستان، تا کنون بیش از ۱۴ هزار قلیان در اهواز جمع آوری شده است.

وی بیان کرد:جمع آوری قلیان از سطح شهر سبب کاهش مصرف آن نمی‌شود چرا که مغازه‌هایی وجود دارند که قلیان و لوازم جانبی آن را در حد وسیع توزیع می‌کنند.

وی  گفت: باید به دنبال آن باشیم که با این مغازه‌های متخلف برخورد شود و پروانه کار آنها در صورت ارائه لوازم جانبی قلیان باطل شود.

فرماندار اهواز افزود: برخی از این مغازه‌ها پروانه کار ندارند و برخی دیگر هم با پروانه کار در صنف قهوه‌داران مشغول به فعالیت هستند و به هیچ وجه مجوز خرید و فروش قلیان در اهواز صادر نشده است.

ارزانی بیرگانی با اشاره به افزایش مصرف قلیان  در میان مردم عنوان کرد: پدیده مصرف قلیان در سال‌های گذشته افزایش بسیاری داشته به طوری‌که در چندماه گذشته ۱۴ هزار قلیان از سطح شهر جمع آوری شد.

وی گفت: برنامه ریزی مشخصی برای ایجاد یک فرهنگ سازی مناسب برای کنترل دخانیات وجود ندارد و این مسئله سبب شده که سن استعمال دخانیات کاهش یابد.

فرماندار اهواز در پایان تاکید کرد: باید با پیگیری مدیران فرهنگی و اجرایی و پخش فیلم، بروشور، بنر و دیگر امور آموزشی در کنار هم با این پدیده مقابله کنیم.

https://hoorkhabar.ir/571802کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.