شایعه واتساپی شهرداری و پاسخ واتساپی عضو شورای اهواز / اصل ماجرا بود؟

شایعه استقرار سازمان بازرسی در شهرداری اهواز بحث ها و واکنش های مختلفی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. اما داستان از چه قرار است .

طبق آنچه که در این شبکه ها منتشر شده ، اولین جلسه مشترک هیات اعزامی سازمان بازرسی و شهردار و اعضای شورای شهر اهواز برای بررسی آنچه برخی گزارشات پیرامون تخلفات در شهرداری اهواز نامیده شده برگزار گردید.

 براساس گزارش ها، در این جلسه غلامرضا سبزعلی و حسین حیدری و برخی دیگر از اعضا با دفاع تمام قد از اقدامات سیدخلف موسوی شهردار اهواز منتقدان را  مورد انتقاد قرار دادند و برخی مطالب منتشره را جوسازی دانستند.

 زیبا صالح پور هم خواهان بیان منصفانه نقاط قوت و ضعف شد و عملکردهای مثبت هم دیده شود.

 انتشار برخی مطالب در شبکه های اجتماعی درباره این جلسه، واکنش یکی از اعضای شورا را در پی داشت. ضمن آنکه نماینده سازمان بازرسی از همکاری خوب شهردار اهواز تقدیر کرد.

حسین حیدری عضو شورای شهر ،  اخبار منفی منتشره درباره جلسه مذکور را تکذیب کرد  و گفت که هیاتی از بازرسی در شهرداری مستقر نشد بلکه جلسه عادی هفتگی شورا بود که یکی از کارشناسان سازمان بازرسی جهت گزارشی از گزارشاتی که در سه چهار سال گذشته از شهرداری به آن سازمان رسیده به شورا ارائه داده و اعضا شورا از جمله بنده ضمن تاکید بر این نکته که سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی با افراد متخلف برخورد نمایند از زحمات و تلاش مجموعه کارکنان و مدیران شهرداری تقدیر و دفاع کردند و از افرادی که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی موجب تخریب شورا و تشویش اذهان عمومی نسبت به شورا می شوند انتقاد داشتند و از عملکرد شورا در مقابل تخریب آن دفاع کردیم و مسلئه خاصی هم نبود.

ضمن آنکه جلسات یا بازدیدها و بازرسی ها از دستگاهها بصورت دوره ای امری عادی است.

یاداور می شود جلسه اخیر شورای شهر که با حضور شهردار و نماینده سازمان بازرسی برگزار شد در برخی از رسانه ها انعکاس یافت در حالیکه این جلسه قبلا نیز برگزار می شد.

بگفته یکی از اعضای شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما، دژمان معاون مدیرکل بازرسی استان ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر گفت: در دوره تصدی سیدخلف موسوی در شهرداری بیشترین همکاری و تعامل از سوی شهردار و مسولان شهرداری با سازمان بازرسی صورت گرفته است.

بگفته این عضو شورای شهر عمده موارد و تخلفات مطرح شده در جلسه مربوط به قبل از فعالیت شهردار موسوی و شورای چهارم بود همانند موضوع قراردادهای پسماند و خدمات شهری.

همچنین مورد خاصی از تخلف در دوره تصدی سیدخلف موسوی گزارش نشده و شهردار اهواز نیز در این جلسه بر شفاف بودن فعالیت شهرداری تاکید کرد و گفت: ما هر همکاری که برای شفاف سازی سیستم لازم بوده انجام داده و خواهیم داد.

همچنین یکی از مسایل مطرح شده در جلسه ضرورت عدم ورود اعضای شورا به مساله انتصابات در شهرداری بود.

همچنین در این جلسه برخی اعضای شورای شهر از برخی نقدهای غیرمنصفانه نسبت به شهرداری و شورا انتقاد کردند. در این جلسه همچنین نماینده سازمان بازرسی از فعالیت های صورت گرفته در شهر اهواز بویژه تعریض پل سوم قدردانی کرد.

https://hoorkhabar.ir/569040کپی شد!
66