جایگاه و شأن معلمان باید به خوبی حفظ شود

استاندار خوزستان گفت: جایگاه معلمان باید به خوبی حفظ شود تا همچنان علاقه به حضور در این حرفه پایدار بماند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که بعد از ظهر امروز در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم حفظ شأن معلمان، اظهار کرد: سمت استاندار یا مدیر کلی یک اداره در اصل یک شأن و مسئولیت محسوب می شود و در رأس اینها شخص معلم قرار دارد زیرا همین معلم استاندار و مدیر مورد نظر را به جایگاه فعلی رسانده است.

وی ادامه داد: معلمی یکی از مشاغل قابل احترام است و نباید از هر تلاشی برای بهبود شرایط معیشتی و ایجاد آرامش برای این قشر دریغ کرد.

استاندار خوزستان در خصوص آئین روز معلم و برگزاری هر چه بهتر این جشن خطاب به فرمانداران و بخشداران شهرستان های استان که در جلسه حاضر بودند، گفت: از شما خواهشمندم مراسم روز ۱۲ اردیبهشت را با شکوه هر چه بهتر برگزار کنید و با دعوت از سخنرانان مطرح ملی به خوبی از معلمان قدردانی کنید. این یکی از حداقل هایی است که می توان برای معلمان انجام داد.

مقتدایی تاکید کرد: مدارس ما نیاز به خانه تکانی دارند به این صورت که مدیر هر چند وقت با معلمان زیر نظر خود جلسه بگذارد و به منظور بهبود مشکلات و ایجاد پیشرفت به تبادل نظر بپردازند. مدیران و ناظمان نیز باید به گونه ای آموزش ببینند که به راحتی بتوانند با دانش آموزان رابطه عاطفی ایجاد کنند و آنان را مانند فرزندان خود بدانند.

وی  از وضعیت استان در بخش سواد آموزی گله کرد و گفت: اینکه جایگاه ما از نظر تعداد بیسوادان در رده سوم کشور است بسیار جای تاسف دارد و با دستور العمل های پیش رو باید کاری کنیم که این آمار فاجعه آمیز اصلاح شود و این ننگ از چهره خوزستان پاک شود.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: با توجه به جایگاه نامطلوب خوزستان در حوزه آموزش و پرورش در وهله اول از خودم گله می کنم چون رئیس شورای آموزش و پرورش استان هستم. ما در مسیر صحیح برای اصلاح مشکلات قرارداریم ولی متاسفانه حرکت به کندی صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: نگرانی من بیشتر در خصوص فراهم کردن امکانات لازم برای دانش آموزان است به طوری که بعدها افسوسی از نداشته ها و کمبودها نخورند. اینکه بتوانم کاری انجام دهم و کمکی کنم ولی انجام ندهم برای من جنبه حق الناس دارد و شدیدا به موضوع حساس هستم.

https://hoorkhabar.ir/569037کپی شد!
21
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.