مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: همه کارگران ساختمانی بیمه می شوند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طبق ساز و کارهای دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۹۴ تمامی کارگران ساختمان در استان بیمه می شوند.

هوشمند صفایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در همایش بسیج کارگری که امروز، نهم اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در زمینه صیانت از کارگران، تلاش​های فراوانی انجام شد تا موعد رسیدگی به اختلافات و دعاوی کارگری به حداقل برسد به طوری که رسیدگی به این پرونده​ها از ۶ ماه به ۴۰ روز تقلیل یافت.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق کارگران به ۱۶ هزار پرونده آسیب‌دیدگی رسیدگی شد تا این اقشار بتوانند پیش از موعد بازنشسته شوند.

صفایی تصریح کرد: در راستای اجرای بخش‌نامه استانداری مبنی بر مکلف شدن دستگاه​های اجرایی نسبت به تامین کالاها و خدمات خود از طریق ظرفیت‌های داخل استان، ۲۷ شرکت تولیدی که ابتدای سال گذشته در شرایط بحرانی قرار داشتند و ۲۱ هزار فرصت شغلی در آنها در معرض خطر بود، ساماندهی شدند و وضعیت آن‌ها بهبود یافت.

وی خوزستان را یکی از استان​های مهم کارگری دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود سال گذشته کمترین آسیب​های ناشی از کار را داشتیم درحالی که استان همیشه در زمینه بروز این حوادث در رتبه​های اول قرار داشت؛ سال گذشته با تشدید بازرسی​ها و تذکرات ایمنی، جوادث ناشی از کار در استان ۲۵ درصد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: همچنین بر اساس بخش​نامه استاندار مبنی بر تأمین تمام نیروهای کار از مراکز کاریابی​ استان، در ۳ ماهه پایانی سال گذشته مراکز کاریابی خوزستان به رشد قابل توجهی رسیدند، به طوری که ۸ هزار فرصت شغلی از طریق این مراکز در استان ایجاد شد.

صفایی ادامه داد: دستیابی به این موفقیت موجب شد تا این بخش‌نامه از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان الگو به سایر استان​ها ابلاغ و این تدبیر مدیریتی در سایر استان‌ها استفاده شود.

وی با بیان این‌که سال ۹۴ برای جامعه کارگری سال خوبی است، اظهار کرد: امسال ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال در سراسر کشور اختصاص یافته که ​۱۰ درصد ازاین اعتبار متعلق به خوزستان است و مقرر شده از طریق صندوق کارآفرینان امید تسهیلاتی به متقاضیان و کارآفرینان فعال پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امسال کلیه کارگران بخش ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می​گیرند زیرا بیمه یکی از مشکلات فعلی کارگران است. همچنین اختصاص مسکن اجتماعی یکی دیگر از خبرهای خوشی است که در دستور کار وزارت قرار دارد و به زودی از طریق نهادهای حمایتی به کارگران اختصاص می​یابد.

https://hoorkhabar.ir/569026کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.