فروپاشی داربست تحریم ( عبدالرحمان نیک سرشت )

امروز طرف های اذان مغرب که در یک گروه واتس آپ داشتم پست ها را بررسی می کردم به یک پیام کارشناسی از خانم کولایی برخوردم که عین آنرا می آورم

 الهه کولایی در گفت وگو با جماران:

نوع رابطه روسیه با ایران به شدت مذاکرات لوزان ۲ و نتایج آن وابسته است/ نه چین و نه روسیه شتابی برای پایان دادن به بحران هسته ای ندارند… حل بحران هسته ای،آمریکارادربخش هایی برای نزدیک کردن خودبه ایران،وارد رقابت با روسیه می کند، و این چیزی نیست که باب میل روسیه وحتی چین باشد،به همین خاطر محکم برای موفقیت گفتگوها تلاش نمی کنند…(درراستای سخن الهه کولایی،کارشناس روابط ایران وروسیه)

متعاقبا بنده هم دو جواب ذیل را ارائه دادم.

اولا: روسیه هرچه قدرت بگیرد جهان از یکجانبه گرایی امپریالیستی آمریکا دور می شود و هرچه تعداد بازیگران بیشتر بشوند وضع بهتر خواهد شد.

دوما: این نظم جدید که منجر به سست شدن رژیم یکجانبه گرایی در جهان مى شود خود به خود منجر خواهد شد داربست تحریم ها فروپاشی شوند به نفع غرب خواهد بود که حتما از ۵+۱نتیجه بگیرد چون در غیر اینصورت معلوم نیست آمریکا تاکی و تاکجا اروپا را به دنبال خود خواهد داشت.

چون در نظم جدید بین الملل تعدد بازیگران سبب خواهد شد فعالیت و حیات بازیگرى از اروپا سلب شود که من با نظر خانم کولایی کاملا موافقتی ندارم.

و ای کاش دستگاه دیپلماسى کشور قدر این تحول جهشى را در عرصه روابط بین الملل درک نماید و سعی وافر داشته باشد که با تصمیمات بخردانه در راستای نزدیک شدن به روح زمانه حرکت کند.

البته بنده یک اعتقاد راسخ دیگر دارم که در تحلیل سخنان رهبری در پیام نوروزی اش اشاره نمودم و آن هم شنیدن حرف واحد از طرف مسئولین و جناح های سیاسی درون کشور در مورد برون رفت از بحران تحریم هاست که ناشی از برقراری حس زیبای همدلی و هم زبانی است.

https://hoorkhabar.ir/567207کپی شد!
50
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • منصور محرابي دوست عزيز اقاي نيك سرشت اگر اين جريان قبل از فروپاشي شوروي بود برايم قابل قبول بود اما روسيه امروزي شكل و شمايلي شبيه تركيه يك دهه پيش دارد. يعني رهزني و فريب كشورها انقلاب شده و يا تحريم شده. البته امريكا اگر امروزه فشار صلح و توافق هسته اي را به عهده گرفته يكي از دلايلش كنار زدن سودجويي هاي روسيه است. جهان در دو اردوگاه چپ و راست تقسيم نشده بلكه امروز امپرياليسم جهاني تنهاست و به اين خاطر مايل نيست كشورهاي انقلابي و خواهان استقلال را دستي دستي به دامان روسيه بدهد كه امروزه شبيه دو سده پيش بدنبال مستعمره است.
منتشر شده۱