اخلاق رسانه ای و یک سفر

اخیرا سفر رییس جمهور سابق کشورمان دست مایه ی برخی مطالب از سوی برخی افراد در چند سایت و شبکه اجتماعی قرار گرفت تا با اشاره به ضعف های دولت سابق، افراد را بدلیل دیدار با احمدی نژاد مورد نکوهش قرار دهند.

صرف نظر از گرایشات مختلف سیاسی و یا فارغ از هرگونه اظهارنظر درباره دولت و رییس جمهور سابق، باید اشاره کرد صرف انجام یک دیدار به معنای اتخاذ مواضع سیاسی و یا همفکری با دولت سابق نیست.

ایام نوروز همیشه شاهد حضور شخصیتها و فعالان سیاسی و غیر سیاسی بویژه در قالب کاروان های راهیان نور است از این رو طبیعی است رسم مهمان نوازی نیز بجا آورده شود.

استقبال مقامات رسمی دولتی مانند فرمانداران و استانداران و…که دارای پروتکل های تشریفات خاصی هستند با دیدار های مردمی، اعضای شوراها و…متفاوت است و برخی دیدارها صرفا یک رفتار مهمان نوازانه تلقی می گردد و ارتباط دادن چنین دیدارها و دید و بازدیدهایی به مسایل سیاسی، چندان اخلاقی نیست.

وابسته به یک جریان سیاسی بودن، لوازم خاص خود را دارد و بیان مواضع سیاسی و حزبی نشان دهنده این وابستگی هاست و نه صرف دیدار و دید و بازدید نوروزی. و لذا نمی توان با انتشار یک عکس از دیدار ساده مدعی جریان سازی سیاسی شد و افراد را به برخی جریانات و احزاب سیاسی مرتبط دانست.

خوب است اخلاق رسانه ای رعایت شود و افراد بدلیل آنچه واقعا بدان تعلق خاطری ندارند مورد نقد و نکوهش قرار نگیرند. از کاه کوه ساختن رسم خوبی برای شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری نیست و بدین بهانه ایی دعوای حیدری نعمتی راه انداختن و صرف انرژی برای موضوعاتی که از اساس مبنایی ندارند هم اخلاقی نیست و هم غیرحرفه ای است.

امیدواریم از این پس شاهد فضای مناسبتر خبری باشیم.انشاله

https://hoorkhabar.ir/567189کپی شد!
56