وصول مالیات در خوزستان الکترونیکی می شود

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: فرآیند وصول مالیات در این استان کاملا الکترونیکی می‌شود.

محسن کاویانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سیستم نرم افزار ITS اداره کل مالیاتی استان خوزستان اظهار کرد: شیوه دریافت مالیات در سال‌های آینده بسیار متفاوت خواهد شد و از ابتدای فرآیند وصول مالیات تا پایان آن کاملا الکترونیکی می‌شود.

وی افزود: این پروژه نرم افزاری یکپارچه مالیات که به ITS شهرت دارد، باعث می‌شود تا برای ارتقای نظام مالیاتی کشور و همچنین رضایت مودیان مالیاتی شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: سیستم امور مالیاتی هم اینک شبیه به سیستم بانک شده و نرم افزار ITS نصب و همه نرم افزارهای مالیاتی با پهنای باند هشت مگابایت مشغول به کار هستند.

کاویانی ادامه داد: این سیستم برای رفع موانع تحقق درآمدهای مالیاتی در استان و تسهیل درآمدهای مالیاتی شکل گرفته و از جمله مزایای اجرای این طرح، کاهش هزینه‌های وصول مالیات به ویژه وصول مالیات مشاغل، افزایش رضایت کارکنان به دلیل تسهیل در امور و موفقیت بیشتر در کارها، افزایش رضایتمندی مودیان به دلیل تسریع در عملیات کاری و اجرای عدالت در اعلام مالیات‌ها است.

وی بیان کرد: در اجرای ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌ها، اطلاعات فعالان اقتصادی برای اداره امور مالیاتی محرمانه نیست و بانک‌ها باید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.

کاویانی خاطرنشان کرد: همچنین نرم افزار قبض بانک جهت رصد تمام چک‌ها طراحی شده است، این نرم افزار قادر است همه چک‌های مالیاتی صادره از سال‌های قبل را در هر مرحله‌ای که باشند، ردیابی کند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان افزود: در قانون بودجه سال آینده، دادگاه مالیاتی خواهیم داشت و کسانی که مالیات پرداخت نکنند یا به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار کنند مرتکب تخلف شده و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: نیروی انسانی یکی از ارکان اجرای بدون نقص طرح جامع مالیاتی است و لازمه موفقیت اجرای طرح جامع مالیاتی این است که در تمام مراحل، کار با جدیت تمام توسط نیروهای متخصص دنبال شود.

کاویانی در پایان تصریح کرد: مودیان می‌توانند آخرین اخبار، اطلاعیه‌های مهم، بخشنامه، دستورالعمل‌های مالیاتی را از سامانه www.tax.gov.ir دریافت کنند و همین طور انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ مستقیماً به مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ارسال کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/565330کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.