بازدیدهای تبلیغاتی یا درمان درد مردم (علی بهمن)

درحاشیه یک بازدید

بازدیدهای تبلیغاتی یا درمان درد مردم

امروز خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر بازدید سیدشریف حسینی یکی از نمایندگان اهواز در مجلس از برخی پروژه های شهری در اهواز. اگرچه متاسفانه از رسانه ها و سایت های خبری فعال استان برای این برنامه دعوتی بعمل نیامده بود و تنها تعدادی از خبرنگاران خاص دعوت شدند اما گفته می شود این بازدیدها برای تحت الشعاع قرار دادن فعالیت های شهرداری برنامه ریزی شده است.

در این دیدار که شهردار اهواز حضور نداشت، مسوولان سازمان عمران ساحل کارون که عمده منابع درآمدی و بودجه ای آن از شهرداری است و متولی برخی از پروژه های شهری است، به ارائه توضیحات و گزارش هایی در زمینه فعالیت های در حال انجام می پرداختند.

برنامه ریزی چنین بازدیدهایی که بدون حضور شهردار (و یا حتی شاید بدون اطلاع وی) انجام می شود می تواند این شایبه را ایجاد کند که برخی ها بدنبال تحت الشعاع قرار دادن بازتاب مثبت عملکرد و فعالیت های مدیریت شهری هستند.

خوب بود مسوولان سازمان عمران ساحل کارون که اخیرا مجوز تمدید فعالیت خود را از شورای اسلامی شهر اهواز دریافت نموده و پروژه های خود را عمدتا با اعتبارات شهرداری به انجام می رسانند وارد برخی مباحث شایبه برانگیز نشوند و لااقل در عرصه عمل، حرمت شورای شهر را حفظ کنند. بی تردید از چنین رویکردهایی ممکن است ایجاد شایبه های سیاسی شود و بهتر است مسوولان و مدیران برخی سازمان های شهری، از ورود به چنین مباحثی بپرهیزند.

بهتراست نمایندگان محترم استان در مجلس و بویژه نمایندگان محترم اهواز، بجای انجام برنامه های تبلیغاتی، تلاش کنند تا مشکلات عمده شهر بویژه گرد و غبارهای اخیر حل و آلودگی هوای اهواز با همت و تلاش آنها رفع شود. خوب است انرژی و تلاش نمایندگان عزیز، مصروف لابی جدی و گسترده در پایتخت برای رفع مشکلات مردم اهواز بشود و گام های جدی برای اخذ اعتبارات ویژه برای رفع محرومیت از مناطق حاشیه ای اهواز با جمعیتی بالغ بر۴۰۰ هزار نفر بردارند. در حال حاضر مردم اهواز با مشکلات بزرگی چون گرد و غبارهای مکرر، محرومیت مناطق حاشیه ای شهر، فاضلاب، بیکاری و… مواجه است و نمایندگان مجلس می بایست برای رفع مشکلات اساسی مردم قدم های جدی بردارند و از اقدامات شعاری و… پرهیز کنند. اخیرا اعلام شده رتبه خوزستان در سالهای اخیر در حوزه آموزش و پرورش سی و یکم بوده است و این باعث ایجاد علامت سوال هایی در برابر نمایندگان عزیز می شود که برای اصلاح این وضعیت در این سالها چه اقداماتی کرده اند؟!

امیدواریم همگان تلاش کنند زمیه ای فراهم شود تا مشکلات اساسی مردم رفع و رجوع شود و روز پایان کار این عزیزان، پاسخ روشنی به دغدغه های مردم و نخبگان در زمینه رفع محرومیت ها و عقب افتادگی های استان و اهواز بدهند.

https://hoorkhabar.ir/562914کپی شد!
149