خاتمی اگر منکر فتنه است آن را محکوم کند/ اقدام سران فتنه مصداق «محاربه» بود

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: کسانی که اهل بغی و فتنه‌گر و بانی قتل بیش از ۴۰ نفر شدند، مصداق محاربه و بغی، خیانت به امام و انقلاب هستند اما با این وجود نظام هنوز با کرامت با آنها برخورد می‌کند.

ویژه‌نامه حماسه ۹ دی: «روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل هم‌اند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، یا متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد.

روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود» امام خامنه‌ای

۹ دی در گذار از ۸ ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار ۸ ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

آنچه در ادامه می‌آید مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم است.

* با توجه به گذشت ۵ سال از حماسه نهم دی و توجه و علاقه مردم به این روز به نظر شما علت مانایی ۹ دی در تاریخ انقلاب و علت برجسته شدن این روز در طول ۳۰ سال گذشته انقلاب اسلامی چیست؟

فدایی: حضرت امام (ره) جمله‌ای دارند با این مضمون که امت ما از امت رسول الله (ص) بهتر است. من نمونه‌های این توجه و بصیرت و آگاهی و ایثارگری امت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را در چند جا روشن بیان می‌کنم که تفاوت امت ما و ملت ایران در عصر معاصر با امت رسول‌الله (ص)‌در ۱۴۰۰ سال پیش چیست.

اگر امت رسول‌الله (ص) در پای صحنه با بصیرت و آگاهی حاضر می‌شدند حتما مسیر اسلام متفاوت بود،‌حتما امیرالمومنین (ع) خانه‌نشین نمی‌شد، حتما واقعه کربلا رخ نمی‌داد و چه بسا اصلاً غیبت شکل نمی‌گرفت. ولی امت ما با وحدت، انسجام، بصیرت و ولایت‌مداری و این شعاری که سر دست گرفته و تأکید دارد که ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند واقعیت خود را در پیروزی و شکل‌گیری انقلاب، حضور در جنگ، در ماجرای کودتای نرم و کودتای ۱۸ تیر ۷۸ و در ماجرای فتنه بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ نشان داد.

فتنه ۸۸ مصداق بی‌وفایی و نامردی برخی از خواص بود

در فتنه ۸۸ هم کودتا،‌ هم انقلاب مخملی، هم بی‌وفایی و نامردی برخی از خواص، خباثت و خیانت برخی از مسئولان و حضور در صحنه همه متحدان ضد انقلاب وجود داشت اما چه چیز باعث شد این جبهه باطل کفر و نفاق و شرک و انحصارطلبی و باندبازی با شکست مواجه شود. آیا جز بصیرت و مشارکت مردم و ولایتمداری آنها در این پیروزی نقش داشت؟

فکر نمی‌کردیم برخی خواص وطن‌فروشی کنند

* برخی از نخبگان و خواص شاهد بودیم که عامدانه در این بازی دشمن قرار گرفتند. تحلیل خود را از جریان‌شناسی فکری خواصی که اینگونه در فتنه ۸۸ ظاهر شدند بفرمایید و تبیین کنید که چه دستگاه معرفتی در پشت سر این افراد قرار داشت؟ آیا این تفکر از ابتدای انقلاب بین این جریان نضج گرفته بود یا پس از دولت اصلاحات دچار استحاله شدند؟

فدایی: ما از ابتدای انقلاب رگه‌هایی از افکار سکولاری را در بین برخی از خواص و روشنفکر نماها داشتیم اما هیچگاه فکر نمی‌کردیم که آنها وطن‌فروش باشند و برای رسیدن به قدرت حاضر باشند با بیگانگان همراهی کنند، هیچگاه تصور نمی‌کردیم این خواص در زمین بازی دشمن قرار بگیرند و اگر نه از ابتدای انقلاب همیشه با کرامت نظام با این افراد برخورد شده است. یعنی این انقلاب به دنبال جذب حداکثری همه جریانات و افرادی بود که در فضای تاریکی و استعمار زاده در دوران رژیم شاه مبارزه می‌کردند. حتی مارکسیست‌ها از این رو همه می‌دانند که انقلاب اسلامی و اندیشمندان اصلی انقلاب، فکر آقای بازرگان را قبول نداشتند ولی نظام حاضر شد با کرامت خود با آنها برخورد کند و بازرگان را نخست‌وزیر دولت موقت کند. همه می‌دانند که فکر و اندیشه بنی‌صدر با فکر و اندیشه امام (ره) متفاوت بود اما چون بازرگان و بنی‌صدر و سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین در فضای طاغوت نتوانستند از اسلام ناب برخوردار باشند، انقلاب فضا را مهیا کرد که آنها با اسلام ناب آشنا شوند ولی آنها خودشان از قطار انقلاب پیاده شدند و از این فرصتی که انقلاب برایشان فراهم کرده بود سوءاستفاده کردند و با برخورد منفی خواستند خود را بر انقلاب حاکم و دیگران را حذف کنند. لذا انقلاب از روز اول با اندیشه‌های متفاوت مواجه بود و به دنبال جذب حداکثری هم بود البته بسیاری نیز جذب انقلاب اسلامی شدند و منشأ خدمت برای انقلاب اسلامی شدند و نام نیکی از آنها باقی ماند و مورد تجلیل امام و رهبری قرار گرفتند. نمونه بارز آن شهید چمران یا آقای دکتر حبیبی و امثال آنها هستند که انقلاب را قدر دانستند و به صورت سرباز فداکار برای انقلاب اسلامی جانفشانی کردند و مردم و رهبری نیز قدردان آنها بوده و هستند.

* اخیرا اصلاح‌طلبان بحثی را مطرح کرده‌اند با عنوان «اگر امام زنده بود» و دست به مقایسه تاریخی می‌زنند، برخورد حضرت امام با فتنه‌های مختلف از جمله ماجرای منتظری، بنی صدر و نهضت آزادی به چه شکل بود؟

فدایی: بزرگترین فتنه‌ای که در دوران امام شکل گرفت ماجرای آقای منتظری بود،‌ آقای منتظری پاره تن امام بود و برای انقلاب زحمت کشیده بود اما وقتی در اثر ساده‌اندیشی یا به خاطر سیئات گروه‌های مختلف از جمله نهضت آزادی، منافقین، جریان‌های لیبرال دچار زاویه و آلوده شد،‌ امام (ره) با وجود هدایت‌هایشان در نهایت مجبور شدند که پاره تن خود را جدا کنند و در حکم تاریخی ۱۳۶۸/۱/۶ ایشان را عزل کردند. یکی از جملاتی که امام در آن نامه دارد این است که تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.

لذا موضع امام در عین اینکه هدایتی، جذبی و انذاری بود،‌ وقتی مراحل امر به معروف را طی کرد و نتیجه نداشت ایشان برخورد قاطع و روشنی داشتند. نه درباره آنها بلکه درباره همه جریانات اینگونه بودند و اگر امام بودند حکم قطعی سران فتنه اعدام بود.

مبانی دینی و فقهی هم روشن است کسانی که اهل بغی و فتنه‌گر هستند، ناامنی در کشور به وجود آوردند، بانی قتل پیش از ۴۰ نفر شدند، کشور را دچار اختلال کرد، زمینه‌سازی استیلای دشمن را فراهم و جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی با آسیب مواجه کردند، امت را مقابل هم قرار دادند، مانع پیشرفت کشور شدند و موقعیت‌های چندین ساله کشور را با آسیب مواجه کردند، مصداق محاربه و بغی، خیانت به ملت امام و انقلاب هستند اما نظام هنوز با کرامت با آنها برخورد کند.

سران فتنه لیاقت و شایستگی برگشتن ندارند

* بله اما می‌گویند ما طالب سال ۸۸ خود رهم گرایشیم؟/ یعنی حصر باعث گستاخی این جریان شده است؟ دلیل فشار برای رفع حصر چیست؟

فدایی: آنها می‌خواهند عَلَم و پرچم برای استمرار فتنه درست کنند و این ادامه سیاست دشمن نظام و آمریکاست. من نمی‌گویم آنها آمریکایی و انگلیس هستند اما این خط را نظام سلطه دنبال می‌کرد و دنباله‌های داخلی آنها نیز تکرار می‌کند.در واقع باید بداند آستانه صبر و تحمل نظام هم حدی دارد و یک عده‌ای نباید خط را گم کنند. اینها اگر لیاقت و شایستگی داشتند باید زودتر از این اعلام موضع می‌کردند و بازمی‌گشتند.

خاتمی اگر منکر فتنه است آن را محکوم کند

* نظر شما درباره حضور خاتمی و تاثیر او در فتنه ۸۸ چیست چون از این طریق می‌خواهند زمینه حضور او را در انتخابات مجلس فراهم کنند، نقش خاتمی در فتنه ۸۸ چه بود؟

فدایی: اگر آقای خاتمی منکر است که در فتنه نقش داشته است صراحتا بگوید و محکوم کند.

*می‌گویند در جلسات خصوصی محکوم می‌کنیم.

فدایی: اگر آقای خاتمی یا هر کسی دیگر حتی کسانی که می‌گویند ما در فتنه نبودیم اعلام و فتنه را محکوم کنند تا دشمن ملت ایران را مایوس کنند. اگر قبول دارند که غلط بوده اما در جلسه خصوصی موضع می‌گیرند آیا این کار بوی نفاق نمی‌دهد؟ چرا ادامه فتنه را بازسازی می‌کند؟

https://hoorkhabar.ir/541232کپی شد!
86