ساماندهی مرز چذابه تا سه روز آینده برای زائران

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: طی جلساتی که برای ساماندهی تردد زوار در مرزهای تعیین شده داشتیم امیدواریم در ۲ و ۳ روز آینده مشکل مرز چذابه برای زائران مرتفع شود.

سردار حسن شاهوارپور در حاشیه جلسه ساماندهی تردد زوار اربعین حسینی، با اشاره به وضعیت خدمات‌دهی نامطلوب به زوار در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته نوعی سردرگمی برای زوار را به همراه داشت که در نهایت استانداری و آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان شخصا به این مسئله ورود کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری و با کسب تجربه یک سری امور را پیش‌بینی می‌کردیم و جلسات مکرری در این زمینه انجام شده و فرماندار خرمشهر و شهرستان‌های آبادان و مسئولان محلی پای کار آمدند اما باز هم وضعیت اورژانسی است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به وضعیت مرز در شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: در شلمچه زیرساخت‌ها به نسبت چذابه بهتر است اما در چذابه هنوز درست نشده و با مشکل مواجه هستیم که عمده کارمان در چذابه بوده و امیدواریم در دو تا سه روز آینده مشکلات موجود مرتفع شود.

شاهوارپور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای ساماندهی تردد زوار در مرزهای تعیین شده، خاطر نشان کرد: جلساتی در مورد تردد زوار در مرزهای تعیین شده در استان برای گذر زوار اربعین، در تهران و با حضور اوحدی و قاضی عسکر داشته و همچنین یک جلسه در چذابه و جلسه‌ای نیز در شلمچه با این هدف برگزار شد و با انسجام و دلگرمی بیشتری بقیه دستگاه‌ها را برای کمک به انجام این امر فراخوان کردیم.

وی اقدامات انجام شده به‌ منظور ساماندهی مرز چذابه را برشمرد و عنوان کرد: در چذابه ۷۰۰ کمپرسی کوپال و شن برای زیر‌سازی تهیه کردیم و ۱۰۸ چشمه سرویس بهداشتی احداث و موکب‌های صلواتی را با پیگیری‌های حویزاوی مسئول حج و زیارت استان خوزستان در این مرز راه‌اندازی کردیم.

شاهوارپور با بیان اینکه این تمهیدات اتخاذ شده موقت بوده و این مسیر ادامه دارد، افزود: باید از هم‌اینک پیش‌بینی سال آینده را کرده و برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از فضای معنوی بیشتر استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، وجود قابلیت میزبانی از زوار اربعین را نعمتی از جانب پروردگار خواند و گفت: در کل کشور از چهار مرز امکان تردد به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین وجود دارد که سه ‌راه آن در خوزستان است و نشان از این دارد که خداوند ما را دوست داشته و خوزستان همان طور که میزبان راهیان نور شده میزبان زائران اباعبدالله(ع) نیز هست.

شاهوارپور در پایان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بیشتر خدمات راهیان نور و زوار اربعین را ساماندهی کنیم چرا که اگر خدمات بهتر و بیشتر ساماندهی و متمرکز باشد می‌توانیم در آینده بیشتر و بهتر به راهیان نور و زائران اربعین خدمات‌دهی کنیم.

https://hoorkhabar.ir/482781کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.