آخرین اخبار ورزش خوزستان

رییس فدراسیون: کمک می‌کنیم تا خوزستان پایگاه دوچرخه‌سواری شود2014-11-30_18-45-01

خسرو قمری اظهارکرد: دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی پس از ۲۵ سال به مدال طلا رسید، در حالی که پیش از این از نظر کیفی و رنگ مدال رو به نزول بودیم ولی در مسابقات آسیایی نشان دادیم که توانستیم پس از انقلاب بهترین شرایط را به دست آوریم و به نظرم نتیجه بسیار قابل قبولی هم کسب کردیم که این ارزیابی نظر کمیته ملی‌ المپیک و وزارتخانه است و ما جزو فدراسیون‌هایی بودیم که پیشرفت داشته است.

وی در ادامه گفت: ما دو هدف طولانی مدت و میان‌ مدت داریم و در حینی که به سمت این اهداف‌مان می‌رویم، برنامه‌های کوتاه مدت هم داریم، یعنی ابتدا فکرمان را متمرکز می‌کنیم تا بتوانیم مجوزها و سهمیه‌های حضور در المپیک را به دست آوریم و در این مدت نیز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای ما کسب سهمیه باشد.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: برای کسب سهمیه و ورودی نیاز است که طی این مدت در مسابقات برون‌مرزی و مسابقاتی که دارای امتیاز و سهمیه هستند، شرکت کنیم. یک بخش طولانی مدت هم داریم که مربوط به بازی‌های آسیایی چهار سال آینده است و باید بتوانیم رشته‌های زیرمجموعه یعنی رشته کوهستان، بی‌ام‌ایکس و کورسی را فعال و در مسابقات آسیایی و المپیک شرکت کنیم که در حال برنامه‌ریزی برای این رشته‌ها به ویژه رشته کوهستان هستیم که البته کارمان را از ابتدای سال آغاز کرده‌ایم. فعال کردن بی‌ام‌ایکس نیز در برنامه‌های آینده‌مان است تا بتوانیم نمایندگان خوبی در مسابقات آسیایی و المپیک داشته باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: پس برنامه‌های کوتاه مدت ما برای رسیدن به سهمیه و حضور فعال در مسابقات المپیک برزیل است و یک برنامه طولانی مدت چهار ساله هم برای مسابقات آسیایی داریم تا بتوانیم از نظر کیفی و تعداد مدال، خوب کار کنیم. هر کاری که در فدراسیون ما اتفاق می‌افتد برای بانوان هم است و برنامه‌های این بخش از برنامه‌‌های بخش آقایان جدا نیست.

قمری با بیان این‌که برنامه‌های سال آینده‌مان به این ‌صورت است که می‌خواهیم تعداد مراحل لیگ‌های کشوری را کمی بیشتر کنیم‏، درباره این‌که برگزاری لیگ تا چه اندازه به تیم‌ملی کمک می‌کند؟ گفت: ‌کسی که ورزش کرده باشد، بهترین شرایط را برای یک ورزشکار، مسابقات می‌داند، چرا که این موضوع برای ورزشکار انگیزه، تجربه و آمادگی ایجاد می‌کند. ضمن این‌که مسابقات لیگ به ما نشان می‌دهد کدام ورزشکاران به تیم‌های ملی ما دعوت شوند و باید در چه اردوها و چه رشته‌هایی شرکت کنند. به هر حال مسابقات لیگ، یک آلبوم بسیار خوب برای انتخاب ورزشکار و این‌که در چه رشته‌هایی می‌تواند حضور پیدا کند، است.

وی درباره وضعیت این رشته در استان خوزستان نیز گفت: خوزستان، استانی بسیار خوب است و باتوجه به پیستی که دارد، دوچرخه‌سواران می‌توانند ۱۲ ماه سال را در این‌جا تمرین کنند، در حالی که استان‌های دیگر به این‌صورت نیست، پس این استان می‌تواند شرایط بسیار خوبی برای این رشته ایجاد کند. پیشنهاد داده‌ایم که اردوی تیم‌ملی آقایان و بانوان در همین ماه در اهواز برگزار شود.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره این‌که فدراسیون قصد دارد به استان خوزستان از نظر اهدای دوچرخه کمک کند، خاطرنشان‌کرد: ما پنج دستگاه دوچرخه از دوچرخه‌هایی که در گذشته در خدمت تیم‌ملی بوده است، در اختیار این استان گذاشته‌ایم و اگر ببینیم که واقعا این استان فعالیت می‌کند و تعداد ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته بیشتر شده است، ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم. ما نمی‌آییم وسیله این‌جا بگذاریم و بعد ببینیم کار می‌شود یا خیر، بلکه در حینی که کار می‌شود، وظیفه داریم که کمک کنیم. ما هر کاری از دست‌مان برآید تا خوزستان پایگاه خوبی برای دوچرخه‌سواری شود، می‌کنیم.

[divider]

مسابقات کاراته بانوان خوزستان برگزار شد2014-11-17_14-07-41

سولماز بایمانی، مسوول برگزاری مسابقات هیات کاراته استان  اظهار کرد: این پیکارها روز جمعه (هفتم آذرماه) با حضور ۳۵ کاراته‌کا در چهار وزن و به میزبانی سالن پوریای ولی اهواز برگزار شد.

وی ادامه داد: در وزن ۵۰- کیلوگرم فاطمه شکیبافر از مسجدسلیمان، در وزن ۵۵- کیلوگرم زهرا اشترایه و در وزن ۶۰- کیلوگرم پریا بهرامی هر دو از اهواز و در وزن ۶۰+ کیلوگرم زیبا زرین‌نژاد از مسجدسلیمان مقام قهرمانی اوزان مختلف را به دست آوردند.

مسوول برگزاری مسابقات هیات کاراته خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح این دوره از رقابت‌ها، گفت: نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد. هنوز زمان و مکان برگزاری مسابقات کشوری اعلام نشده است.

[divider]

پاسخ معاون فولاد درخصوص وضعیت رفیعی و جذب رافخایی2014-11-24_19-12-22

اسماعیل عسکریان  درباره صحبت مهدی تاج که “دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای اعلام کرده است که سروش رفیعی مشکلی برای فعالیت در لیگ ندارد“ اظهار کرد: در این خصوص هنوز ابلاغ رسمی ای به باشگاه نشده است، البته ما هم این موضوع را شنیده ایم.

وی بیان کرد: به هر حال ما انتظار داشتیم که مشکل سروش رفیعی حل شود و برای ادامه فعالیت او در لیگ و این که آیا در بازی با تراکتورسازی می تواند تیم ما را همراهی کند، منتظر مجوز کتبی سازمان لیگ هستیم، چرا که سازمان لیگ با نامه کتبی ای به ما اعلام کرده بود که کارت پایان خدمت رفیعی باطل است و اکنون هم باید به صورت کتبی به ما اعلام کند که او می تواند بازی کند که تاکنون هم این نامه به دست ما نرسیده است ولی احتمال دارد که به دست‌مان برسد.

معاون باشگاه فولادخوزستان در ادامه درباره این که گویا قصد جذب جلال رافخایی را دارید؟ گفت: هنوز هیچ چیزی درباره جذب بازیکن مشخص نیست و هیچ اقدام خاصی انجام نشده است. البته تلاش داریم که بتوانیم بازیکن جذب کنیم ولی هنوز هیچ چیزی قطعیت پیدا نکرده است.

وی درباره این که چرا بازیکنان فولاد ممنوع‌المصاحبه هستند و این روند تا کی ادامه دارد؟ عنوان کرد: دلایل این کار خیلی مهم نیست. به نظرم مسوولان باشگاه با توجه به این که مسوولیت بیشتری دارند، درباره تیم صحبت کنند، بهتر است و بازیکنان هم باید به فکر بازی خود باشند. ما هم مانند سایر تیم‌ها هستیم و خیلی از تیم ها به این صورت هستند. در هر صورت صلاح بازیکن در این است که فعلا وارد این مسایل نشود. این کار ما جنبه دستوری ندارد، بلکه جنبه ارشادی و آموزشی دارد.

عسکریان در پایان خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا این هفته تراکتور را ببریم و از هواداران درخواست می کنیم تا برای این بازی به ما کمک کنند، چرا که نیاز به حمایت آن‌ها داریم تا به سه امتیاز مسابقه دست پیدا کنیم.

[divider]

برگزاری مسابقات چهار جانبه اسنوکر نوجوانان خوزستان 2014-11-23_17-55-32

محمدعلی چابک، رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان  اظهار کرد: این مسابقات ۱۴ آذرماه در اهواز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از شهرستان‌های فعال این رشته در استان که اندیمشک، شوش، اهواز و رامهرمز هستند، دعوت کرده ایم تا در این رقابت ها شرکت کنند.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خوزستان خاطر نشان کرد: این مسابقات طبق جدول مسابقات آسیایی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن آماده سازی تیم های زیر ۱۵ سال استان برای مسابقات کشوری سال آینده است.

وی در پایان گفت: خوزستان در این رده سنی قهرمان کشور است و ما می‌خواهیم با کار کردن بیشتر، این روند را برای سال آینده نیز ادامه دهیم.

[divider]

پایان مسابقات اسپورت کاراته کیک‌بوکسینگ بانوان کشور در بهبهان2014-11-30_18-49-01

علی آغاجری‏، دبیر هیات ورزش‌های رزمی استان اظهار‌کرد: این دوره از مسابقات ششم و هفتم آذر‌ماه در بهبهان برگزار شد.

وی عنوان کرد: در پایان این دوره از رقابت‌ها، تیم خوزستان الف با ۳۲۳ امتیاز به قهرمانی رسید، تیم بوشهر‌ با ۲۵۹ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم خوزستان ب با ۱۴۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. جام اخلاق این دوره از مسابقات نیز به تیم تهران اختصاص یافت.

دبیر هیات ورزش‌های رزمی خوزستان در ادامه یادآورشد:‌ رقابت‌های بخش آقایان این دوره از مسابقات نیز قرار است ۱۳ و ۱۴ همین ماه به میزبانی بهبهان برگزار ‌شود.

[divider]

نتایج تیم پومسه بانوان ‌حفاری در هفته‌های چهارم تا ششم لیگ برتر کشور2014-11-26_16-30-18

هفته‌های چهارم تا ششم دور برگشت این رقابت ها ششم آذرماه در تهران برگزار شد که پومسه‌روهای خوزستانی در بخش انفرادی و تیمی با حریفان خود پیکار کردند.

در بخش تیمی و در رده سنی زیر ۱۷ سال تیم خوزستان مکان نهم و در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال مکان ششم را به دست آورد. همچنین در بخش انفرادی و در رده‌ سنی ۱۲ تا ۱۴ سال مهراسا صفی‌زاده پانزدهم و نیایش نجار هفدهم شد.

همچنین در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال عفت گودرزی ششم، صفورا اردشیری چهاردهم، هیوا خمبک بیست‌و چهارم، لیا شریفی بیست‌وهفتم، رانک جلیلی بیست‌وهشتم و معصومه بدوی در مکان سی‌ویکم قرار گرفت.

در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال هم مریم بهزاد به مقام سوم مشترک رسید.

https://hoorkhabar.ir/482828کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.