استان خوزستان حدود ۷۰۰۰ هزار نفر کمبود معلم دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان : استان خوزستان حدود ۷۰۰۰ هزار نفر کمبود معلم در سطح کل استان دارد آن هم بیشتر در مقطع ابتدایی .

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص استخدام معلمان بومی استان خوزستان گفت :من سه شنبه جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش داشتم که جلسه مدیران کل بود و ایشان اعلام کرد ما براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تعدادی از لیسانس های بیکار را به کار بگیریم آن هم از همه رشته های مورد نیاز آموزش  و پرورش استخدام خواهند شد. البته یکسال آموزش داده میشوند و بعد شروع به کار می کنند ؛  زمینه پیش دبستانی و هم رشته های مورد نظر که آموزش و پرورش نیاز دارد و همچنین رشته هایی مانند قرآن و …

محمد تقی زاده افزود : هنوز به شکل دقیق شرایط و زمان آزمون مشخص نیست و هم چنین شرایط استخدام باید بگذاریم تا دستورالعمل نهایی صادر شود که ما اعلام کنیم و اقدامات لازم در جهت بکارگیری صورت بگیرد.

وی اعلام کرد : استان خوزستان حدود ۷۰۰۰ هزار نفر کمبود معلم دارد در سطح کل استان و بیشتر در مقاطع ابتدایی .  سهمیه ها هنوز مشخص نشده ولی قطعا براساس نیاز هر استانی سهمیه در نظر گرفته میشود .

تقی زاده سطح کیفیت علمی و آموزشی معلمان در سطح استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر من سطح کیفی علمی و آموزشی معلمان خوب است  و مشکل خاصی در این زمینه نداریم ضمن اینکه هرکسی بخواهد یاد بدهد ابتدا باید خوب یاد بگیرد. معلمین ما باید دائم جهت ارتقا صلاحیت علمی و حرفه ای خودشان تلاش کنند تا بتوانند هرروز یافته های جدیدتری را تحویل دانش آموزان بدهند.

وی افزود : آموزش و پرورش برنامه های مفصلی در خصوص آموزش معلمان دارد از جمله آموزش های زیادی جهت ارتقای سطح علمی دانش آموزان داریم که تحت عنوان دوره های ضمن خدمت هر سال در رشته های مختلف ما معلمین را تحت آموزش قرار می دهیم.

https://hoorkhabar.ir/429355کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.