همه کشورهای اسلامی باید به بازسازی غزه کمک کنند/تذکر نمایندگان خوزستان به وزیر صنعت در خصوص خودروهای پلاک اروند

اسماعیل جلیلی اظهار داشت:تصمیماتی که به صلاح استان هاست باید در اختیار مدیران استانی باشد تردد خودروها بر اساس نیازی است که در استان وجود دارد لذا دولت باید با مردم استان خوزستان همکاری لازم را کند مردم استان در شرایط سخت آب و هوایی و شرایط بد زیرساختی زندگی می کنند.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رهیاب در خصوص ستاد بازسازی غزه و جمع آوری کمک برای مردم مظلوم غزه اظهار داشت:با توجه به جنگی که بین رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین رخ داد  غزه به صورت جدی خراب شده است و نیاز است همه کشورهای اسلامی به غزه کمک کنند که قطعا مردم خداجوی ما هم در حمایت از مردم ستمدیده غزه به صحنه خواهند آمد و کمک های خود را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد:از کشورهای اسلامی که وضع مالی بهتری دارند انتظار می رود که مساعدت بیشتری انجام دهند هرچند که معمولا کمتر این اتفاق می افتد روحیه تعاون و همکاری به دستور قرآن و سنت باید بین کشورهای اسلامی و مسلمانان باشد و همه باید برای بازسازی غزه کمک کنند.

وی  در خصوص سکوت نهادهای بین المللی در قبال جنایات اسرائیل تاکید کرد:اگر سازمان های بین المللی با عدالت برخورد کنند و نگاه تبعیضی را کنار بگذارند مشکل حل خواهد شد مشکل اینجاست که یک غده سرطانی در منطقه هر اقدامی که می خواهد انجام می دهد و تمام سازمان های بین المللی در مقابل جنایات او سکوت می کنند و از طرف دیگر در کشورهای اسلامی مداخله می کنند وسعی می کنند تا دیدگاه های سیاسی و دینی آنها را بهم بریزند.

نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای غزه گفت:فعالین فرهنگی خصوصا  فعالین فرهنگی در خود غزه با یاد و خاطره شهدای غزه را زنده نگهدارند و تلاش کنند تا روحیه مقاومت در بین مردم غزه تقویت شود که یادبود شهدای غزه خیلی می تواند به این موضوع کمک کند.

 عضو ناظر مجلس در شورای عالی اداری گفت:طی جلسه ای که یکشنبه با معاون اول رئیس جمهور داشتیم دو موضوع اساسی مورد توجه قرار گرفت که یکی از آنها بحث تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان بود.

وی ادامه داد:علی رغم اینکه یک فرصتی برای بهره مندی مردم استان از یک مزیت قانونی به وجودآمدمتاسفانه با دخالت برخی مسئولین  زمزمه هایی برای حذف این موضوع به وجود آمد که این نگرانی را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم اما به صورت جدی دنبال نشد تا روز گذشته وزیر صنعت و معدن در اظهاراتی غیرکارشناسانه در برنامه تلویزیونی در خصوص تردد خودروهای پلاک اروند در استان مطرح کرد و  امروز توسط نمایندگان استان خوزستان تذکر جدی به وی داده شد که توسط هیات رئیسه مجلس به اقای نعمت زاده ابلاغ خواهد شد.

جلیلی گفت:تصمیماتی که به صلاح استان هاست باید در اختیار مدیران استانی باشد تردد خودروها بر اساس نیازی است که در استان وجود دارد لذا دولت باید با مردم استان خوزستان همکاری لازم را کند مردم استان   در شرایط سخت آب و هوایی و شرایط بد زیرساختی  زندگی می کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان  گفت:بحث لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم علی رغم اینکه این موضوع از اختیارات استانی است که باید با توجه به شرایط واقلیم منطقه نحوه ساعات کاری ادارات مشخص شود.

وی ادامه داد:در سالهایی که پنج شنبه ها تعطیل بود این تعطیلی موجب افزایش رضایت مردم و خانواده ها بود لذا ادامه این روش برای مردم ضرورت دارد و نیاز است . تعطیلی پنجشنبه ها از لحاظ کارآمدی و رضایتمندی برای خانواده ها و کارکنان بسیار موثر است اقای جهانگیری اذعان داشتند که شرایط استان ویژه است و تصمیمات باید متناسب با آن گرفته شود.

جلیلی در پایان گفت:معاون اول رئیس جمهور هیچ اعتراضی به تردد خودورهای پلاک اروند در سراسر استان و تعطیلی پنج شنبه ها در استان نداشتند و ما به جد دنبال این هستیم تا شرایط موجود پابرجا بماند و پنجشنبه ها در خوزستان تعطیل باشد.

https://hoorkhabar.ir/340736کپی شد!
128