شش هزار کودک بی سواد در خوزستان/آموزش اعضای بی سواد خانواده گامی در راستای ریشه کنی بیسوادی است

نشست مدیران آموزش و پرورش استان  با رئیس نهضت سواد آموزی کشور در اهواز برگزار شد،در این نشست راهکارهایی در خصوص ریشه کنی بی سوادی در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت:یکی از برنامه های در حال اجرای وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری طرح آموزش اعضای بی سواد خانواده دانش آموزان است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه بچه هایی که دارای والدین باسواد هستند موفق تر می باشند اظهار داشت: در حال حاضر آماری نزدیک به ۷۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان بی سواد هستند،که مطابق برنامه ریزی های انجام شده و جدیت مدیران و همکاران ما این ۷۰ هزار نفر در معرض آموزش قرار می گیرند تا از نعمت خواندن و نوشتن بهره لازم را ببرند.

باقر زاده  از آمار بیسوادن کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۸ هزار کودک ۱۰ تا ۲۰ ساله بی سواد در کل کشور وجود دارد که حدودا ۵ تا ۶ هزار نفر آنها در خوزستان هستند.

وی تصریح کرد: این آمار نیز قطعا بخشی مربوط به کودکان کار ، یا کودکان خانواده های آسیب پذیر بدون سرپرست یا بد سرپرست و معلولیت های جسمی و حرکتی هستند ما در این طرح با افزایش ۳۰ درصدی هزینه ها تا پایان سال تحصیلی جاری آنها را شناسایی و متقاعد خواهیم کرد به سوی آموزش رو بیاورند  ومطابق برنامه ریزی های انجام شده سواد  و آموزش لازم را ببینند.

https://hoorkhabar.ir/340470کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.