«رهایی» از ۱۴ مهر روی آنتن می‌رود/ پخش قطعی «کلاه قرمزی ۹۴»

مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو در نشست تشریح برنامه‌های نیمه دوم سال از پخش سریال «رهایی» با موضوع پلیسی خبر داد.

نشست خبری اعلام برنامه‌های شش ماهه دوم سال ۹۳ در شبکه دو امروز سه‌شنبه هشتم مهر با حضور مسعود صباح مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو و اهالی رسانه در حال برگزاری است.

صباح در این نشست از پخش سریال «رهایی» از ۱۴ مهر خبر داد و گفت: این سریال تولید مشترکی با ناجی هنر است که به کارگردانی مسعود تکاور و نویسندگی علی طالب آبادی از ۱۴ مهر به مدت ۱۰ شب روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

وی افزود: این سریال یک کار پلیسی برای نمایش اقتدار پلیس در ایجاد امنیت در کشور و مبارزه با سرقت و گروگانگیری است.

مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو درباره دلایل حذف ناگهانی سریال «دولت مخفی» از کنداکتور پخش اینگونه توضیح داد: این سریال پس از دهه اول محرم پخش خواهد شد.

وی افزود: سریال «جاده قدیم» به دلیل فضای طنزی که دارد پس از محرم و صفر روی آنتن می‌رود. بهرام بهرامیان کارگردان این اثر فضای متفاوت و جدیدی از طنز را در این مجموعه رقم زده است.

صباح درباره سریال دهه فجر شبکه دو نیز گفت: گزینه این ایام سریال «حانیه» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری است. همچنین سریال «شکوه یک زندگی» را داریم که اگر اعتبارات آن فراهم شود و داریوش یاری نیز آن را برساند می تواند از گزینه های پخش بهمن ماه باشد.

این مدیر شبکه دو همچنین از ساخت سریال «زیر نور شمع» به کارگردانی ابراهیم فروزش خبر داد و بیان کرد: این سریال بر اساس متنی از هوشنگ مرادی کرمانی ساخته می شود و فضای آثار این نویسنده بزرگ ادبیات کودک را دارد. اگر تولید این سریال انجام بشود می تواند گزینه پخش نوروزی ما باشد. از آنجا که امسال نوروز با ایام فاطمیه همزمان است این سریال به دلیل داستان آن برای پخش مناسب است. این سریال درباره بی بی شهربانو مادر یک شهید است که در یک روستا زندگی می‌کند. این سریال را می تواند درباره سبک زندگی دانست.

و اما خبر دیگر مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو این بود که از نیمه دوم اسفندماه پخش «کلاه قرمزی ۹۳» آغاز می شود که در اصل استقبالی برای «کلاه قرمزی ۹۴» است که سری جدید این سریال از شب عید روی آنتن خواهد رفت.

صباح افزود: خبر دیگر اینکه سیروس حسن پور سریال «قصه های آشنا» را می سازد که سریالی اپیزودیک است که نغمه ثمینی متن آن را می‌نویسد.

وی با اشاره به اینکه شبکه دو یک شبکه خصوصی نیست ولی کنداکتور انعطاف پذیری دارد، بیان کرد: اگر سریال «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی آماده پخش از شبکه یک می شد ما ناگزیر به تغییر کنداکتور شبکه دو نمی شدیم. زیرا تلویزیون قرار بوده همزمان ۲ سریال پلیسی پخش کند که چون «رهایی» شبکه دو آماده بود ما جای آن را با «دولت مخفی» عوض کردیم تا به وعده پخش دو سریال پلیسی عمل کنیم.

مدیر مجموعههای تلویزیونی شبکه دو در پاسخ به مهر درباره سرنوشت پخش سریال ها با توجه به آماده نشدن «آمین» توضیح داد: به دلیل اینکه «آمین» به پخش شبکه یک نمی رسد تعاملی بین نیروی انتظامی و سیما ایجاد شد تا سریال های «زخم» و «رهایی» روی آنتن برود و مشارکت خوب ما با ناجی هنر ادامه داشته باشد و به جای یک سریال پلیسی، دو سریال پلیسی روی آنتن برود.

مدیر گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دو یادآور شد: ما یک عذرخواهی به همه مخاطبان بدهکاریم گرچه پخش نشدن «دولت مخفی» در قالب زیرنویس اطلاع رسانی شد اما رنگ آمیزی آنتن تابع ملزوماتی است و ما آمادگی پخش هم این سریال و هم «جاده قدیم» را داشتیم اما باید در آنتن انعطاف داشته و مطابق اتفاقات روز جدول پخش را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: درباره سرمایه «جاده قدیم» نیز برخی از دوستان مطبوعاتی بیخود و بی جهت این سریال را در سیبل قرار دادند. در حالی که شوراهایی چون طرح و برنامه، فیلمنامه و پخش نظارت کافی بر سریال ها را در همه مراحل دارند و اتفاق عجیب و غریبی رخ نمی دهد. ممیزی به آن معنا هم وجود ندارد گرچه مشکلات اقتصادی همواره بر زندگی همه تاثیر گذاشته و پروژه های صداوسیما هم جدا از این موضوع نیست.

صباح درباره سریال محرم این شبکه نیز توضیح داد: ما در دهه اول محرم سریال نداریم چون تجربه ثابت کرده در شب های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان نمی شود سریال پخش کرد و شاید بهتر باشد مینی سریال ۶، ۷ قسمتی در دهه اول روی آنتن برود.

وی تاکید کرد: البته «دولت مخفی» نیز کاملا مطابق با زمان پخش خودش و آموزه های عاشورایی و محرمی همچون شیوه های عزاداری اسرا در اردوگاه ها زیر شلاق و شکنجه و سهمیه بندی آب و لب تشنگی آنها را نشان می دهد به ویژه مدیر شبکه خود جزو آزادگان است و برخی از خاطرات واقعی دوستان او در این سریال وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینکه کسی برای حق مقاومت می کند و حاضر نیست از دیانت خود دست کشیده و به وسوسه هایی چون داشتن زندگی راحت بیرون از اردوگاه تن دهد خود جزو آموزه های عاشورایی است. در سریال «سال های ابری» نیز با اقتصاد سالم  و اسلامی سروکار داریم و درباره کسانی است که حاضرند پای زندگیشان بایستند اما سراغ فعل حرام نروند. این سریال پس از اربعین روی آنتن می رود و کاملا مناسب پخش در این ایام است.

صباح در ادامه درباره سریال «کیمیا» نیز توضیح داد: تا جایی که سنمان قد می دهد این اثر نخستین سریال طولانی است که به شکلی رمان گونه زندگی یک شخصیت را نشان می دهد و تجربه ساخت این سریال به نوعی جزو افتخارات ما است. همچنین ۱۰ قسمت به تعداد قسمت های آن اضافه شد که به خاطر بخش هایی است که در بازنویسی به قسمت خرمشهر اضافه شده اند. سریال از جایی آغاز می شود که آمریکا به خاطر موضوع حق توحش به خرمشهر آمده اند و کیمیا نیز نماینده و نمونه زن نوعی ایرانی است که ویژگی های زن ایرانی اسلامی همچون حرمت داری، خانواده دوستی، ناموس پرستی، شجاعت، نجابت و همدلی با خانواده را دارا است.

مدیر گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دو، با اشاره به اینکه کیمیا زندگی ۴۰ ساله یک زن از دوران دبیرستان تا کهنسالی او را شامل می شود، تصریح کرد: وقتی اسم این سریال می آید باید از یک فرد نام ببرم مسعود بهبهانی نیا که تمام ۱۱۰ قسمت سریال را با جزئیات نوشته است و تجربه نگارش این سریال می تواند به منزله کلاس درس باشد آن هم برای کسانی که کم حوصله شده اند و می خواهند خیلی زود به نتیجه برسند و اعتقادی به بازنویسی ندارند از طرفی حضور بهبهانی نیا سر صحنه سریال نیز کاملا به جا است و مثل برخی نویسندگان عمل نمی کند که توقع دارند تمام تراوشات ذهنی آنها مو به مو ساخته شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بهبهانی نیا خودش خرمشهری است جزئیات سریال دقیق و باورپذیر از آب در آمده و باید بگویم کیمیا ارزان ترین سریال طولانی این کشور است که برآورد مالی اندازه سریال های ملودرام معمولی دارد. علت این موضوع نیز فیلمنامه کامل است و ما معجزه نکرده ایم که توانسته ایم بهترین های سینما و تلویزیون را در این کار جمع کنیم بلکه فیلمنامه کامل کار را راحت کرده است.

صباح تصریح کرد: تا زمانی که متن آماده نباشد همه چیز غلط از آب در می آید و برآوردها در خلأ انجام می شود. این سریال روایت سرراست و واقع گرایانه ای دارد و خیال پردازی های آنچنانی در آن نیست. ما طبق برنامه پیش می رویم و این اثر سال ۹۴ آماده پخش خواهد بود و زمانی کار را روی آنتن می بریم که لااقل ۸۰ درصد سریال آماده شده باشد و گروه بتوانند بدون هیجانات کاذب کار را جلو ببرند.

وی درباره سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» نیز توضیح دارد: ۴۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده و تولید تا ۴، ۵ ماه دیگر ادامه دارد. ساخته مازیار میری پیشنهاد ما برای پخش در ماه مبارک رمضان سال ۹۴ است البته در حوزه مناسبت ها دستورالعمل های معاونت سیما لحاظ می شود و باید دید آن زمان چه تصمیمی گرفته می شود.

همکاری مجدد شبکه دو با مرضیه برومند

مدیر مجموعه های تلویزیونی شبکه دو، با بیان اینکه حضور اهالی سینما در تلویزیون یک گرایش دو طرفه است اذعان کرد: ما سعی کرده ایم تنوع کارگردان ها را در شبکه دو داشته باشیم و از جواد افشار تا مهدی کرم پور، مازیار میری، ابراهیم فروزش، داریوش یاری و سیروس حسن پور در این شبکه فعالیت می کنند. همچنین درصددیم کار دیگری را با مرضیه برومند آغاز کنیم که هر وقت او با ما همکاری داشته تجربه مفیدی شکل گرفته و همین حالا هم جا دارد سریال «آب پریا» بازپخش شود. در آن سریال به موضوعاتی چون خشک شدن زاینده رود و دریاچه ارومیه اشاره شده بود.

وی تاکید کرد: در عرصه تهیه کنندگان نیز از رضا انصاریان و محمدعلی اسلامی را با دهه ها تجربه داریم تا افرادی چون علیرضا سبط احمدی و امیرعباس کنی، محمدرضا شفیعی نیز یکی از جوان ترین تهیه کننده های تلویزیون است که تجربه های خوبی با او داشته ایم. درباره سریال «کیمیا» نیز که تهیه کنندگی آن با شفیعی است زمان پخش اهمیت بسیاری دارد. اگر این سریال به صورت شبانه روی آنتن برود پخش آن ۵، ۶ ماه طول می کشید و اگر هفتگی باشد ۲ سال شاهد پخشش خواهیم بود اما باید بهترین تصمیم را درباره آن بگیریم.

صباح درباره مشارکت انجمن سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با این پروژه توضیح داد: مشارکت وقتی شکل می گیرد که ۵۰ درصد بودجه از طریق یک ارگان داده شود اما این انجمن حمایت های مالی از «کیمیا» داشته است البته قرار است با مشارکت آن سریال دیگری تولید کنیم که «آرام می گیرم» نام دارد و روح الله سهرابی نویسندگی و کارگردانی این سریال را به تهیه کنندگی فرهاد نوری برعهده دارد. این سریال در حال طی کردن مراحل برآورد برای آغاز تولید است.

https://hoorkhabar.ir/341261کپی شد!
221
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.