حبیب الله اخلاقی طلایی شد

نماینده وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را ازآن خود کرد.

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون حبیب الله اخلاقی، فرنگی کار خوزستانی وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران برای کسب مدال طلا به مصاف سوکاسا سوروماکی از ژاپن، دارنده سه مدال برنز آسیا رفت و در پایان موفق شد با پیروزی ۵ بر یک مقابل حریف خود گردن‌آویز طلا را ازآن خود کند تا اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در اینچئون باشد.

در وقت اول اخلاقی کشتی را اداره کرد اما در یک لحظه غافلگیر شد ولی روی پل نرفت و فقط یک امتیاز از دست داد و البته یک امتیاز هم با خاک کردن او گرفت. در ادامه او را یک بار از تشک بیرون انداخت و ۲ بر یک پیش افتاد.

اخلاقی که کشتی‌گیر سرپاکار است در وقت دوم بار دیگر حریف ژاپنی را از تشک بیرون انداخت و امتیاز سوم را گرفت. خستگی سوروماکی باعث شد اخلاقی بتواند بارها او را بیرون بیندازد. اخطار دوم به حریف ژاپنی، امتیاز پنجم را برای اخلاقی به دنبال داشت.

اخلاقی در رقابت‌های صبح امروز (سه شنبه) ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی خان جعفرخان از قطر را با نتیجه‌ ۹ بر یک شکست داد. وی سپس در مرحله نیمه نهایی بسیک سالدادزه از ازبکستان را مقتدرانه و با نتیجه‌ ۸ بر صفر مغلوب خود ساخت تا راهی فینال شود.

اخلاقی سه مدال طلای آسیا در سال های ۲۰۰۱،۲۰۰۵ و۲۰۱۲ را در کارنامه خود دارد.

پیش از کسب مدال طلا توسط حبیب الله اخلاقی، سعید عبدولی، دیگر نماینده خوزستان در وزن ۷۱ کیلوگرم مدال برنز این بازی‌ها را ازآن خود کرده بود.

https://hoorkhabar.ir/341084کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.